Wed01202021

Last update11:36:03 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

«Ανοχύρωτη η Ήπειρος, ανύπαρκτος ο σχεδιασμός»

  • PDF

Rizopoulos 2021Ευθεία επίθεση στους ανθρώπους που κυβερνούν την Ήπειρο εξαπέλυσε ο επικεφαλής των Οριζόντων Ηπείρου, Σπύρος Ριζόπουλος, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου για το νέο έτος.

Ο ίδιος αφού παρέθεσε στοιχεία για την προχειρότητα με την οποία η Περιφέρεια κινείται σε όλους τους τομείς, τόνισε ότι η Ήπειρος είναι παντελώς ανοχύρωτη και ανοργάνωτη, εκφράζοντας τις φοβίες του για το μέλλον του τόπου.

Ειδική μνεία έκανε και στο σχέδιο «Δάρδανος» για την αντιμετώπιση καιρικών φαινομένων, το οποίος όπως είπε δεν το έχει δει ποτέ. Συνεχίζοντας στάθηκε στα έργα που δεν έγιναν ποτέ στην Ήπειρο για την αποστράγγιση της τεράστιας ποσότητας νερού από τις βροχοπτώσεις, ενώ για τις πιστώσεις για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών τόνισε ότι δεν υπάρχει προϋπολογισμός, ούτε είναι γνωστό το κόστος του σχεδίου.

Ακόμα αναφέρθηκε σε ένα σχέδιο που προϋποθέτει κέντρο επιχειρήσεων στηριζόμενο σε λογισμικά και τεχνολογία, το οποίο όπως χαρακτηριστικά είπε «Δεν το έχει δει κανείς μας».

Στάθηκε ακόμα στις ανύπαρκτες ενημερωτικές ημερίδες για καίρια θέματα, αλλά και τις υποδομές οι οποίες έχουν μετατραπεί σε ένα λάκκο που απορροφά πεταμένα χρήματα.

«Η Ήπειρος είναι παντελώς ανοχύρωτη σε όλα τα μεγάλα ζητήματα», τόνισε και στη συνέχεια υπογράμμισε ότι όλες οι δαπάνες για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών της Περιφέρειας, περνάνε από την Πολιτική προστασία και τα χρήματα μπορεί να μπαίνουν σε τσέπες και όχι να διοχετεύονται για την επίλυση των προβλημάτων.

Έλλειμμα οράματος

Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του κατήγγειλε τις εργολαβίες, τονίζοντας ότι επιλέγονται ιδιωτικά μέσα χωρίς κανένα κριτήριο και καμία πιστοποίηση, ενώ έφερε ως παράδειγμα μια ερώτηση που έκανε για τις έξτρα δαπάνες που πρέπει να εγκριθούν και πήρε την απάντηση «Εσύ τι καίγεσαι; Άντε να στοιχίζει όσο ένας αγροτικός δρόμος».

Τέλος, αναφέρθηκε στο ΕΣΠΑ και τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, το οποίο ενώ Πανελλαδικά έχει ανέβει κατά μέσο όρο 30%, στην Ήπειρο αυξήθηκε μόλις κατά 23.7 %, επισημαίνοντας ότι η πιο «φτωχή Περιφέρεια της Ευρώπης είναι 8η σε σειρά στο θέμα της αύξησης του ΕΣΠΑ». Πρώτη όπως είπε είναι η Στερεά με αύξηση 112.5%, 2ο το Νότιο Αιγαίο με το ίδιο ποσοστό, τρίτη η Πελοπόννησος με 43.6%, 4η η Κεντρική Μακεδονία με αύξηση 41.20%, 5η τη Θεσσαλία με αύξηση 30.7%, 6η την Κρήτη με 24.9%, 7ο το Βόρειο Αιγαίο με 23.7% και 8η η Ήπειρος με το ίδιο ποσοστό. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το οποίο μειώνεται κάθε χρόνο.

Κατά τον ίδιο αυτό συμβαίνει επειδή όταν όλοι οι Περιφερειάρχες έδιναν μάχη με το Μαξίμου μέχρις τις 23/12 για να αυξήσουν το ΕΣΠΑ τους, ο κ. Καχριμάνης απουσίαζε.

Η πρόταση για το Οδικό Δίκτυο Φιλιππιάδας - Καναλίου

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Τύπου της παράταξης, Φίλιππος Παππάς, είχε αναφερθεί στο Οδικό Δίκτυο Φιλιππιάδας – Καναλίου τονίζοντας ότι για τα πολλά τροχαία ευθύνονται:

• Στο πολύ υψηλό φόρτο κυκλοφορίας και ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής όπου παρατηρούνται πολύ μεγάλες ουρές.

• Στις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται ακόμα και όταν έχει μεγάλη κίνηση οχημάτων (π.χ. θερινή περίοδο).

• Στο γεγονός ότι η οδός έχει σ΄ όλο το μήκος της πάρα πολλούς κάθετους δρόμους ,κύριους και δευτερεύοντες.

• Στο ότι η οδός δεν έχει παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των αγροτικών μηχανημάτων, που χρησιμοποιούν την κύρια οδό για να πάνε στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις τους.

• Στο ότι οι βασικοί κόμβοι με το επαρχιακό δίκτυο δεν πληρούν και εδώ τις προϋποθέσεις ασφαλείας και καταλληλότητας.

• Και τέλος στο ότι ακόμη και τη στιγμή που μιλάμε η σύνδεση με την Ιόνια οδό, γίνεται μέσα από το οδικό δίκτυο της πόλης της Φιλιππιαδας.

Όπως είπε, το τμήμα Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου είναι μια πρόταση «μπάλωμα», με υπερβολικό κόστος, καθώς απαιτούνται 30 εκατ. ευρώ για μόλις 4 χλμ., με δεδομένο ότι έχει σχεδιαστεί σε μια βαλτώδη περιοχή και θα πρέπει να δοθούν χρήματα και για απαλλοτριώσεις.

Οι «Ορίζοντες Ηπείρου» προτείνουν μια άλλη χάραξη, που, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Παππάς, μπορεί να δημιουργηθεί με τα ίδια σχεδόν χρήματα ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος μέχρι έξω από τον Λούρο, στην περιοχή της Στεφάνης.