Fri08072020

Last update06:43:24 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Έρχονται απαλλοτριώσεις εξπρές στον Μεγάλο Δακτύλιο

  • PDF

ΠΡΟΧΩΡΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ

komvos-VogiannouΈξι μεγάλα οδικά έργα υπάχθηκαν στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7 Α του Κώδικα που αφορά αναγκαστικές απαλλοτριώσεις Ακινήτων έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή στο υπουργικό συμβούλιο. Μεταξύ αυτών και η ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου των Ιωαννίνων.

Ειδικότερα, στο Πρόγραμμα υπάγονται τα παρακάτω έξι έργα συνολικού κόστους άνω των 100εκατ.ευρώ, που θα συμβάλουν στην περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής:

1.Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού Σταδίου – κόμβος Βογιάνου).

2.Οδικός Άξονας παράκαμψης Ψαχνών (Εύβοια)

3.Αναβάθμιση ανατολικής εισόδου Δράμας με κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στη θέση της σιδηροδρομικής γραμμής.

4.Παράκαμψη πόλεως Καρδίτσας: Κατασκευή τμήματος από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς Μητρόπολη.

5.Κατασκευή οδικού άξονα της Επ. Ο. Λάρισας – Καρδίτσας από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών.

6.Βελτίωση χάραξης και διαπλάτυνσης της Π.Ε.Ο. Αθηνών-Θηβών στο τμήμα Μάνδρας – Οινόης από χ.θ. 0+000,00 έως χ.θ. 17+727,09 και ειδικότερα για το υποτμήμα από χ.θ. 5+500,00 και για μήκος 3,5 χλμ. και από χ.θ. 9+854,05 έως χ.θ. 17+727,09 στην περιφερειακή ενότητα Δυτικής Αττικής.

Τα έργα αυτά οδικά έργα είναι αρκετά ώριμα και αναμένεται σύντομα να προχωρήσουν οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων καθώς είναι πλέον απαραίτητο για να ξεκινήσει η υλοποίηση τους.

Τα πλεονεκτήματα

Στόχος της ρύθμισης είναι να αντιμετωπιστούν οι χρονοβόρες διαδικασίες των απαλλοτριώσεων που βάζουν σε σοβαρούς κινδύνους σημαντικά έργα περιφερειών και δήμων, έργα που αποτελούν τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, υποδομές που σχετίζονται με την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και αντιπλημμυρικά έργα απαραίτητα για την προστασία οικιστικών περιοχών.

Η ρύθμιση δίνει σοβαρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση των έργων όπως η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης, καθώς με την απόφαση του δικαστηρίου διατάσσεται η αποβολή του ιδιοκτήτη από το ακίνητο και η άμεση παράδοσή του. Επίσης, προφυλάσσονται οι περιουσίες που απαλλοτριώνονται, αφού κατά την προσωρινή κατάληψη, καταβάλλεται εύλογο τμήμα της αποζημίωσης, που υπερβαίνει το 70%, και υποχρεώνεται το Δημόσιο εντός 1 μηνός να καταθέσει αίτηση προσωρινού ή οριστικού καθορισμού της αποζημίωσης, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις.

Η ιστορία

Το έργο του μεγάλου δακτυλίου, μετά από αρκετές περιπέτειες (προσφυγές από πολίτες, ακύρωση περιβαλλοντικής αδειοδότησης κ.λπ.), εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020» τον Σεπτέμβριο του 2019 με προϋπολογισμό 27,3 εκατ. ευρώ. Ο δρόμος θα έχει συνολικό μήκος 4.360 μ. περίπου.

Το οδικό δίκτυο ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στη συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Έχει συνολικό μήκος 4.360 μ. περίπου. Στο οδικό δίκτυο, εκτός της αρτηρίας, περιλαμβάνονται παράπλευροι και κάθετοι οδοί, καθώς και επτά ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων οικισμών.

Το πρώτο τμήμα του έργου αφορά από το σημείο έναρξης του έργου και μέχρι τη διέλευση της Λεωφόρου Ιωνίας (συνέχεια της Λεωφόρου Γεννηματά), όπου προβλέπεται η κύρια αρτηρία και οι παράπλευροι οδοί, για την ασφαλή και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των παρακείμενων οικισμών και δραστηριοτήτων. Στο εν λόγω τμήμα κατασκευάζονται τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι.

Στο τελευταίο τμήμα της οδού, μετά το κόμβο (ΚΚ7), η αρτηρία κινείται μεταξύ του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της Ανατολής και του εκτός σχεδίου τμήματός της. Στο τμήμα αυτό δεν προβλέπεται η κατασκευή παράπλευρων οδών. Η περιπατητική και ποδηλατική διαδρομή και στο τμήμα αυτό διατάσσεται ισόπεδα με την αρτηρία. Στη δεξιά πλευρά της αρτηρίας (A7) κατασκευάζεται τοίχος οπλισμένης γης. Στο τέλος αυτού του τμήματος και στη συμβολή της αρτηρίας με την οδό Ιωαννίνων διαμορφώνεται ισόπεδος κυκλικός κόμβος (KK8), ο οποίος εξυπηρετεί και τη σύνδεση με το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Στο ανατολικό άκρο του κόμβου και από τις δύο πλευρές της αρτηρίας διαμορφώνονται επιφάνειες, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στάθμευση ποδηλάτων και ανάπαυση πεζών.

Σε όλο το μήκος της οδού, επί της κεντρικής νησίδας, των παράπλευρων νησίδων και στους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, προβλέπεται φύτευση σύμφωνα με την οριστική μελέτη φύτευσης της οδού.

Επιπροσθέτως προβλέπονται διατάξεις αποστράγγισης της οδού, ενώ θα εκτελεστούν εργασίες μεταφοράς δικτύων ΔΕΔΔΗΕ. Τέλος, κατά μήκος της οδού προβλέπεται η εγκατάσταση οδικού ηλεκτροφωτισμού με σύστημα τηλεδιαχείρισης φωτισμού.

Ως ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 23η Σεπτεμβρίου και λήξης η 29η Δεκεμβρίου 2023.