Tue12012020

Last update03:00:17 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Σε απόγνωση οι οδηγοί ταξί

  • PDF

Σε απόγνωση βρίσκονται οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί της περιοχής μας, καθώς η παρατεταμένη καραντίνα, είτε η κανονική για το διάστημα της άνοιξης είτε η ιδιότυπη, στην οποία βάζει την περιοχή των Ιωαννίνων το mini lockdown τις τελευταίες μέρες, μαζί με τη φοβία των πολιτών να χρησιμοποιούν οχήματα δημοσίας χρήσεως όπως είναι τα ταξί, έχουν μειώσει κατακόρυφα την πελατεία τους και άρα τον τζίρο τους.

Ο Μιχάλης Ψίνας, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί του Νομού Ιωαννίνων, περιέγραψε τη δραματική κατάσταση που διαμορφώνεται τους τελευταίους μήνες για τον κλάδο, μιλώντας και με την εμπειρία του μέλους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, άρα έχοντας μια συνολική εικόνα για την κατάσταση του κλάδου πανελλαδικά. "Δεν υπάρχουν καταναλωτές, δεν υπάρχουν επιβάτες, είμαστε σε μεγάλη εξαθλίωση"... λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ψίνας.

Για τα Γιάννενα, ένας πρόσθετος παράγοντας είναι η απαγόρευση της διασκέδασης... αφού με το κλείσιμο των κέντρων διασκέδασης στις 12 τα μεσάνυχτα, νυχτερινή ζωή δεν υπάρχει πλέον. Και αυτό το μέτρο που ισχύσει στις περιοχές υψηλού κινδύνου όπως εδώ και λίγες μέρες είναι τα Γιάννενα, έχει πλήξει τον κλάδο. "Κατάφερε το σύστημα, καλώς θα πω, για λόγους υγειονομικούς, να κλείσει τον κόσμο μέσα στα σπίτια του, και είμαστε σε μια μόνιμη καραντίνα. Η νυχτερινή βάρδια δεν υπάρχει και αυτό δημιουργεί προβλήματα σε μια επιχείρηση που λειτουργεί συνήθως με δύο άτομα.

Από τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα που δημιουργούν προβλήματα επίσης στον κλάδο των ταξί στην περιοχή μας, είναι η απαγόρευση εξυπηρέτησης άνω των δύο ατόμων από ένα αυτοκίνητο, σε μια κούρσα. Βάσει των μέτρων για περιοχές Επιπέδου 3, υφίσταται η υποχρέωση μεταφοράς δύο μόνο επιβατών και μέχρι να εκδοθεί η διευκρινιστική εγκύκλιο που αναμένεται, δε μπορεί ένα οδηγός να εξυπηρετήσει τη μεταφορά οικογενειών που στεγάζονται κάτω από την ίδια οικία. Αυτό είναι κάτι πολύ εύκολο να διαπιστωθεί από τα αστυνομικά όργανα αλλά εκκρεμεί η εγκύκλιος που θα εξαιρεί από το μέτρο τις οικογένειες.


Η χρηματοδότηση

Σε καταγγελτικό τόνο ο Μιχάλης Ψίνας αναφέρθηκε στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της μη επιστρεπτέας προκαταβολής που τρέχει σε επίπεδο αιτήσεων αυτές τις μέρες, εκφράζοντας τα παράπονα του κλάδου του για το γεγονός ότι δεν υπήρξε πρόβλεψη ενίσχυσης των επιχειρήσεων αυτών.

Οι αυτοκινητιστές είναι στους ΚΑΔ που θεωρητικά μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 30 εκατ. ευρώ για την Περιφέρεια Ηπείρου, ωστόσο όπως λέει ο κ. Ψίνας με τους τιθέμενους σκληρούς και αυστηρούς όρους και τις προϋποθέσεις που συνιστούν τη διαδικασία της μοριοδότησης, μπορεί μεν να ενταχθούν κάποιες λίγες επιχειρήσεις, ωστόσο στη μεγάλη εικόνα, "η μοριοδότηση απεντάσσει, εκτοπίζει και απομονώνει πολλές επιχειρήσεις" όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί. "Ως εκπρόσωπος του τοπικού κλάδου θα πρέπει να πω ότι είναι απαράδεκτο για μια ακόμα φορά να εκτοπιζεται και να απομονώνεται στην εξαθλίωση ο κλάδος, είναι η ταφόπλακα της οικονομικής κρίσης".

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Ψίνας γίνεται προσπάθεια να ασκηθεί πίεση προς κάθε κατεύθυνση, προς τους βουλευτές για τα αυτονόητα... "Γινόμαστε επαίτες" σημείωσε χαρακτηριστικά. Η Ομοσπονδία ζητά από το Υπουργείο Μεταφορών να υπάρξει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα για τον κλάδο των ταξί γιατί με τις δεδομένες συνθήκες, "η φτωχοποίηση μοριοδοτείται, βαθμολογείται η φτωχοποίηση"...