Wed01202021

Last update11:36:03 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων

  • PDF

Το άρθρο, υπογράφει ο Αρίστιππος Άγγελος Βελογιάννης και δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του φόρουμ διαλόγου της παράταξης «Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα», με το όνομα ΙΔΕΑ (https://ideaenotita.discussion.community/)

Το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων βρίσκεται στην θέση αυτήν από το 1932 όταν και ξεκίνησε την λειτουργία του ως ένα από τα λίγα τότε αεροδρόμια της χώρας. Τα πρώτα δρομολόγια γινόταν μεταξύ των αεροδρομίων Αθηνών - Αγρινίου - Ιωαννίνων.

Διαθέτει έναν διάδρομο 2.400 μέτρων × 45 πλάτος ικανός να δεχθεί σχεδόν κάθε τύπου αεροσκάφους από τα πολύ μικρά έως τα πολύ μεγάλα, άλλωστε τις αντοχές του τις είχε δείξει το 1994 στην σύνοδο των Υπουργών Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οταν και προσγειώθηκε σύμφωνα με τις πληροφορίες μου από Βρυξέλλες ένα Airbus A300 των Ολυμπιακών Αερογραμμών, άλλη μια ανάλογη επίσκεψη του ίδιου αεροσκάφους έγινε το 2002 εκτελώντας το τακτικό δρομολόγιο από Αθήνα.

Καταλαβαίνουμε ότι διαχρονικά το αεροδρόμιο βρίσκεται στην πλέον κατάλληλη θέση.

Πολλοί το πολέμησαν να φύγει από το σημείο αυτό επικαλούμενοι φθηνές δικαιολογίες όπως να πάει στον κάμπο Λαψίστας, στα Μάρμαρα και στην Φιλλιπιάδα επειδή προκαλεί θόρυβο ή επειδή το σημείο πιάνει ομίχλη και άλλα, δυστυχώς όμως αυτοί δεν είναι ανασταλτικοί παράγοντες για να φύγει ένα αεροδρόμιο, υπάρχουν και άλλα πολύ χειρότερα.

Στους σημερινούς καιρούς,μετα από τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις με τα έργα τα οποία συρρικνώθηκαν σε σχέση με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο και αφού έγινε ότι έγινε με ότι περιπέτειες και τρικυμίες πέρασε, το αεροδρόμιο έχει αναπτυχθεί και έχει εξελιχθεί και αυτό χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες της προηγούμενης δημοτικής αρχής που πίστεψε όσο καμία άλλη στην ολοκλήρωση της αναβάθμισης του αεροδρομίου σε έναν κόμβο αεροπορικών μεταφορών και σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων, την Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων, την Περιφέρεια Ηπείρου και άλλους φορείς.

Τα οφέλη της ύπαρξης του αεροδρομίου πολλά, ενδεικτικά αναφέρω, ενίσχυση της τοπικής και όχι μόνο οικονομίας, αυτο όμως θα επιτευχθεί μέσα από συντονισμένες προσπάθειες προσέλκυσης τουριστών και στην πόλη των Ιωαννίνων που θα αφήσουν χρήμα, προσέλκυση επενδύσεων που θα φέρουν ανάπτυξη και μείωση ανεργίας και άλλα οφέλη.

Το 2017 στο αεροδρόμιο μετά από συμφωνία με το μεγάλο τουριστικό πρακτορείο Apollo έγιναν οι πρώτες οργανωμένες πτήσεις τσάρτερ, χάρη στις ενέργειες των παραπάνω φορέων που ανέφερα και της προηγούμενης δημοτικής αρχής, έκτοτε το αεροδρόμιο βρίσκεται σε συνεχή ανοδική τροχιά, με τον ερχομό εκτός της Apollo που επεκτάθηκε φέρνοντας και άλλους προορισμούς εκτός της Κοπεγχάγης, την αρχή έκανε και η Sky Express, Tus Airways κλπ.

Αξίζει πραγματικά να αναφερθεί, ότι ολο αυτό το διάστημα ξεκίνησαν την λειτουργία τους, έπειτα από προσπάθειες της Περιφέρειας, της προηγούμενης δημοτικής αρχής, της Ενωσης Ξενοδόχων, δυο πάρκα καυσίμων κάνοντας ακόμα πιο ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο, όπως και η διεκδίκηση για επίσπευση των διαδικασιών ολοκληρωσης της δορυφορικής προσέγγιση που θα βοηθούσε την προσέγγιση όταν επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες ( βροχή, μειωμένη ορατότητα).

Ανασταλτικός παράγοντας η πανδημία που προσωρινά όλη αυτή η άνοδος έχει μπει στον πάγο, αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων που έχουνε επιβληθεί σε όλον τον κόσμο, όμως όλοι ελπίζουμε ότι η επόμενη χρονιά θα επαναφέρει αυτήν την άνοδο που προϋπήρχε καθώς έχουνε ήδη ανακοινωθεί πτήσεις από την Σκανδιναβία, Ουκρανία και αναμένονται και άλλες ανακοινώσεις από τα Βαλκάνια, την Κεντρική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο.

Σε ολο αυτό το διάστημα το αεροδρόμιο έχει αναπτύξει και τις επισκέψεις ιδιωτικών αεροσκαφών είτε για διαμονή/διανυκτέρευση ή ανεφοδιασμό, επισκέψεις που δεν σταμάτησαν ούτε κατά την διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού εν μέσω πανδημίας.

Πως όμως μπορεί να συμβάλλει το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων στον χειμερινό τουρισμό στην πόλη των Ιωαννίνων;

Είναι γενικώς παραδεκτό για όσους γνωρίζουν ότι μέχρι στιγμής όσοι τουρίστες έρχονται με πτήσεις από Σκανδιναβία το καλοκαίρι, διανέμονται αμέσως μετά την άφιξη τους στα παράλια της Ελλάδας ή της Νότιας Αλβανίας ( Σύβοτα, Πάργα, Άγιους Σαράντα) ή και στο Ζαγόρι.

Πρέπει από το ερχόμενο καλοκαίρι να γίνουν συμφωνίες για πακέτα που θα φέρουν τουρίστες και στην πόλη των Ιωαννίνων μέσω αυτών και άλλων πτήσεων οι οποίοι θα γνωρίσουν τις γωνίες και την μακρά ιστορία της πόλης, θα συνεισφέρουν στην τοπική οικονομία δίνοντας μία γερή ανάσα και αισιοδοξία.

Το στοίχημα όμως δεν είναι το καλοκαίρι που είναι το εύκολο, αλλά ο χειμώνας, πρέπει μέσα από τον συντονισμό όλων των φορέων - και όχι με αποσπασματικούς τρόπους όπως είδα ότι έκανε η νυν δημοτική αρχή φτιάχνοντας άλλη επιτροπή από αυτήν που ήδη υπάρχει για λόγους τους οποίους δεν κατάλαβα, και περισσότερο δεν κατάλαβα γιατί να μην συνεχίσει το έργο της πραγματικής επιτροπής τουρισμού - να πάμε να συμφωνήσουμε με την Apollo για επέκταση των πακέτων στην πόλη των Ιωαννίνων κατά τους χειμερινούς μήνες, να πάμε να πιάσουμε και να πείσουμε αεροπορικές εταιρείες να τολμήσουν να επενδύσουν στον προορισμό Ιωάννινα και δεν θα χάσουν ώστε να υπάρχει συνεχές τουριστικό ρεύμα, με συνεχή τόνωση της οικονομίας.

Όλα αυτά για να γίνουν προϋποθέτουν, συνεργασία όλων και όχι αποσπασματικές ενέργειες που το μόνο που καταφέρνουν είναι να προκαλούν σύγχυση, δεν θέλει βιασύνες και πάνω από όλα χρειάζεται η συνέχεια, η συνέχεια της προώθησης που χτίστηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή του προορισμού Ιωάννινα, που ήταν άκρως μια άκρως πετυχημένη προώθηση και έφερνε αποτελέσματα.

Τέλος η πόλη των Ιωαννίνων και το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, έχουν παρα πολλές τουριστικές και επιχειρηματίες δυνατότητες, το μόνο που αρκεί είναι να υπάρχουν οι σωστές ενέργειες και οι σωστοί άνθρωποι που θα συμβάλλουν σε μια υγιή,.διαρκή και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του προορισμού Ιωάννινα και του Διεθνούς Αεροδρομίου τους.

Στο χέρι μας είναι να το κάνουμε πράξη.