Sun09232018

Last update09:03:40 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

«Δεν πουλάμε, αντέξαμε στην κρίση, προχωράμε...»

  • PDF

ΕΦ' ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ, ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ CEO ΤΗΣ «ΔΩΔΩΝΗ» TOM SEEPERS

dodonh ergostasioΤην εικόνα ενός καραβιού που πορεύεται εν μέσω καταιγίδας με στιβαρό «τιμόνι», έδωσε ο CEO της γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» Tom Seepers (Τομ Σίπερς), το πρωί της Πέμπτης, στη διάρκεια συνάντησής του, με εκπροσώπους των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, στο χώρο του εργοστασίου.

Ήταν μια συνάντηση σε κλίμα θερμό και φιλικό, στο μοτίβο των ενημερώσεων που έχει επιλέξει από το 2012 και μετά η νέα ιδιοκτησία, το μοτίβο των συναντήσεων με δημοσιογράφους και όχι των στιλιζαρισμένων συνεντεύξεων τύπου. Η συνάντηση αυτή έγινε λίγο πριν την αναχώρηση Seepers από τα Γιάννενα, παρουσία και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου (CEO) Μιχάλη Παναγιωτάκη, o οποίος εκτέλεσε χρέη διερμηνέα...


Ενημέρωση για την πορεία

Ο κ. Seepers έκανε μια πλήρη ενημέρωση για την πορεία της εταιρείας που σε μια φράση εμπεριέχεται στο «μεγάλωμα της ΔΩΔΩΝΗΣ»... «Μεγαλώσαμε τη δουλειά» είπε με αδόκιμους οικονομικούς όρους, σε απλά ελληνικά ο κ. Seepers και τα νούμερα έχουν ως εξής:

- Τζίρος εταιρείας το 2017: 106 εκατ. ευρώ

- Αύξηση πωλήσεων κατά 27%

- Το 2017 η ανάπτυξη κατά 5% της εταιρείας ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα της πενταετίας της νέας διοίκησης

- Αύξηση εξαγωγών 10%

- Αύξηση πωλήσεων εντός Ελλάδος 1% (που για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και της καθίζησης των πωλήσεων του κλάδου, κρίνεται ως αρκούντως ικανοποιητικό)

- Εδραίωση της «ΔΩΔΩΝΗΣ» στην 1η θέση ως παραγωγού φέτας και ως Νο2 του στραγγιστού γιαουρτιού, 3 μόλις χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμα του προϊόντος.

Από outsider νοιώθει πλέον insider αν όχι Έλληνας, τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας για αυτά τα πέντε πρώτα χρόνια της SI στο τιμόνι της «ΔΩΔΩΝΗΣ» και εκτίμησε πως αν δεν είχε γίνει η εξαγορά το 2012, «θα είχε επέλθει η καταστροφή για ένα από τα μαργαριτάρια της ελληνικής οικονομίας»... Ένα βαθύ πρόγραμμα αναδιοργάνωσης προχώρησε, χρειάζεται και στο μέλλον όραμα και δέσμευση σε αυτό, είμαστε ακόμα στην αρχή, σημείωσε μεταξύ άλλων στην εισαγωγή του ο κ. Seepers. Επίσης, ένα ευρύ πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας υλοποιήθηκε με 200.000 ευρώ στην τοπική οικονομία κατά το 2017, ενώ την ίδια ώρα στηρίζονται οι παραγωγοί με παρεμβάσεις ενίσχυσης της ποιότητας των κοπαδιών και του γάλακτος.

Τέλος, μίλησε και για τη νέα προωθητική ενέργεια της «ΔΩΔΩΝΗΣ» που ακούει στο όνομα «Η Γεύση του καλού».


Ιδιωτικοποίηση, τιμές

Ο κ. Seepers δεν έκρυψε την πραγματικότητα της προβληματικής ελληνικής αγοράς με τις συνεχείς μειώσεις των τιμών παραγωγού, στις οποίες εκούσα άκουσα συμμετείχε και η «ΔΩΔΩΝΗ»...

Παραδέχτηκε μείωση των τιμών παραγωγού 30% πανελλαδικά, με τη «ΔΩΔΩΝΗ» να είναι πολύ πίσω σε αυτές τις μειώσεις σε σχέση με τους ανταγωνιστές της – μιλάνε για μείωση της τάξης του 10%. Την ίδια ώρα που έγινε αύξηση της ζώνης γάλακτος της εταιρείας κατά 10%, αυξάνοντας τους εισκομιστές γάλακτος και διατηρώντας ακόμα και τους πολύ μικρούς (με μέχρι 30 κιλά γάλα την ημέρα). Κάτι που όπως ανέφερε, έχει κόστος για την εταιρεία, το οποίο εκτίμησε στα 3 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η «ΔΩΔΩΝΗ» εξακολουθεί να πληρώνει τις υψηλότερες τιμές, παρ' όλα αυτά, σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τη δήλωση ότι έχουμε φτάσει στο τέλος της κατηφόρας, απέφυγε να την κάνει ο κ. Seepers. Ανήσυχος δήλωσε και σε καμία περίπτωση υπεραισιόδοξος... Εδώ έδειξε να στηρίζει πολλά στη Διεπαγγελματική Οργάνωση Φέτας που όπως είπε, πρέπει να στηριχτεί από την πολιτεία και από τους παραγωγούς.

Την ίδια ώρα, η εταιρεία κάνει προσπάθεια να σταθεί δίπλα στους παραγωγούς – μέλη της και να αυξήσει το παραγόμενο ποιοτικό προϊόν, με παροχές και τεχνογνωσία που δεν παρέχει κανείς άλλος ανταγωνιστής.

Από τους 50.000 τόνους εισκομιζόμενου γάλακτος του 2012, φτάσαμε στους 73.000 τόνους εισκομιζόμενου γάλακτος το 2018, μια αύξηση της τάξης του 30%. Ωστόσο ο κ. Seepers δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την εικόνα της ελληνικής αγοράς γάλακτος.

Για το θέμα της φημολογούμενης αποεπένδυσης ή πώλησης της «ΔΩΔΩΝΗΣ» από τους ιδιοκτήτες της SI, o κ. Seepers ήταν όπως τόνισε προετοιμασμένος να απαντήσει... Είναι θέμα κατ' αρχάς ιδιωτικό, τόνισε, ωστόσο ξεκαθάρισε πως «δεν είμαστε fund που θέλει να έχει έσοδα, τα οποία θα διαμοιράζει στους μετόχους του». Όλοι τόνισε, στη σημερινή διοίκηση, έχουν βάλει και προσωπικό κόστος και κεφάλαιο γι' αυτή την επένδυση και διατηρούν μια μακρόπνοη στρατηγική για την εταιρεία που τώρα ξεκινάει... 5 και κάτι χρόνια μετά την εξαγορά...

Το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων επενδυτών για τη «ΔΩΔΩΝΗ» είναι αποτέλεσμα της καλής φήμης της και είναι λογικό που οι ανταγωνιστές ενδιαφέρονται για τον leader της ελληνικής φέτας. «Αυτό ωστόσο δε σημαίνει ότι πουλάμε» ξεκαθάρισε και την ίδια ώρα δεν απέκλεισε να προχωρήσει μελλοντικά η «ΔΩΔΩΝΗ» στην εξαγορά μιας εταιρείας που θα παράγει το brand b, δίπλα στο brand a που είναι και θα παραμείνει η φέτα «ΔΩΔΩΝΗ»...

Τέλος, δεν έδωσε λεπτομέρειες ερωτηθείς και για πιθανή είσοδο επενδυτών στο ιδιοκτησιακό σχήμα της εταιρείας, μελλοντικά. «Δεν είμαστε δογματικοί σε αυτό αλλά και αυτό είναι δικό μας θέμα...» τόνισε.

 

Οι συμφωνίες

Μίλησε με σκεπτικισμό για τις διεθνείς συμφωνίες για τη φέτα όπως η CETA, χωρίς πάντως να καταγγείλει αυτές τις συμφωνίες. Ζήτησε ωστόσο από την πολιτεία να προστατεύσει το εθνικό προϊόν όπως κάνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες για τα δικά τους ΠΟΠ προϊόντα. Χρειάζεται είπε, να ενισχυθεί το εθνικό προφίλ της φέτας και του γιαουρτιού και αυτό θα ενισχύσει την οικονομία και τις θέσεις απασχόλησης.