Thu10172019

Last update11:09:13 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Όχι στην παραχώρηση της Εγνατίας, αφού το ταμείο δεν είναι μείον

  • PDF

diodia-egantia-allages-timwnΟικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν τη βιωσιμότητα της εταιρείας καταθέτουν οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», εκφράζουν για άλλη μια φορά την εναντίωσή τους στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση και για το σκοπό αυτό, θα διανείμουν φυλλάδια το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της ΔΕΘ, στα Διόδια Μαλγάρων (από τις 08.00-09.30) διεκδικώντας:

- Την ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

- Τη διατήρηση του ύψους των διοδίων σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό

- Τη χρήση των μεγάλων πλεονασμάτων από τα έσοδα διοδίων σε αναπτυξιακά έργα στη Β. Ελλάδα

- Την αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στην ανάπτυξη & διαχείριση υποδομών.

Επίσης, θα συμμετέχουν στο μεγάλο συλλαλητήριο που διοργανώνει η ΓΣΕΕ και το Εργατικό Κέντρο Θεσ/νίκης (Ε.Κ.Θ) το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου στις 18.00 στο Άγαλμα Βενιζέλου, με κεντρικό σύνθημα "ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ : ΖΩΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗ», προκειμένου να διαδηλώσουν μαζί με όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους, την εναντίωσή τους σε πολιτικές υποβάθμισης των εργατικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και να διεκδικήσουν, την αύξηση της πλήρους και σταθερής απασχόλησης και την ενίσχυση της προστασίας των εργατικών δικαιωμάτων.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι της «Εγνατίας» προκειμένου να υποστηρίξουν την εναντίωσή τους στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας παραθέτουν σε ανακοίνωσή τους ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία, υπογραμμίζοντας πως «με τα τρέχοντα δεδομένα δεν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της παραχώρησης». Όπως αποκαλύπτουν υπό την παρούσα διαχείριση:

- Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ) τα ετήσια έσοδα διοδίων εκτιμώνται σε ~200.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κτλ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70.000.000 ευρώ/έτος.

- Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος.

- Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή στα 0,05 ευρώ/χλμ, το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ) το πλεόνασμα προσεγγίζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

«Επί των παραπάνω οικονομικών μεγεθών θα πρέπει να κριθεί, ανεξάρτητα και αντικειμενικά, το τίμημα της σχεδιαζόμενης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού» επισημαίνουν οι εργαζόμενοι για να προειδοποιήσουν πως «οποιαδήποτε τεχνητή διόγκωση των δαπανών συντήρησης και λειτουργίας είναι κατευθυνόμενη και απαράδεκτη καθότι θα προκαλέσει ζημία στα συμφέροντα του δημοσίου».

Πηγή: Παρατηρητής της Θράκης

Σχετικά άρθρα