Sat02292020

Last update02:09:12 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Στη βουλή, ξανά, ο άξονας Ιωάννινα - Κακαβιά

  • PDF

ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ Μ. ΤΖΟΥΦΗ ΚΑΙ ΤΟΥ Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

ionia-3-1Σαφείς απαντήσεις ζητά η Μερόπη Τζούφη σχετικά με το μείζον θέμα που έχει προκύψει με την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης Ιωαννίνων-Κακαβιάς.

Σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, επισημαίνει πως σύμφωνα με Τεχνικό Δελτίο του υπουργείου ανατρέπεται ο αρχικός σχεδιασμός και η αρχική μελέτη που προέβλεπε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό κράσπεδο.

Όπως τονίζει η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, "ο νέος σχεδιασμός υποβιβάζει το έργο και εισηγείται αμελητέες βελτιώσεις του υπάρχοντος δρόμου, ο οποίος δε θα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ενός σύγχρονου και ασφαλούς ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου".

Στο πλαίσιο αυτό, η Μερόπη Τζούφη καλεί τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να γνωστοποιήσει τις ενέργειες που προτίθεται να αναλάβει ώστε να υλοποιηθεί το έργο, με τρόπο που θα καλύπτει τις τρέχουσες και μελλοντικές κυκλοφοριακές ανάγκες, θα διευκολύνει την μετακίνηση των κατοίκων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου.

Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή:

Όπως έχει γνωστό τις τελευταίες ημέρες, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών συνέταξε νέα πρόταση για νέα μελέτη, αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς. Ωστόσο, σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο που διαβιβάστηκε στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου (ΔΟΥ/6283/05-12-2019), ανατρέπεται ο αρχικός σχεδιασμός που προέβλεπε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου τετράιχνης διατομής, δηλαδή διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστικό κράσπεδο μεταξύ των αντίθετων ρευμάτων και μια βοηθητική λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Παρότι, η οδική σύνδεση Ιωαννίνων-Κακαβιάς αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ο νέος σχεδιασμός του υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών και η νέα μελέτη υποβιβάζουν το έργο από τετράιχνης σε διίχνης διατομής, προτείνοντας ουσιαστικά μια αμελητέα βελτίωση του υπάρχοντος οδικού άξονα που δεν πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου.

Ο νέος σχεδιασμός και η νέα μελέτη ανατρέπουν τις όποιες ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα, γυρίζουν το έργο στην προ-δωδεκαετίας κατάσταση, ενώ αποτελούν πλήγμα για την ευρύτερη περιοχή, τους κατοίκους και τους φορείς.

Επειδή η οδική σύνδεση Ιωαννίνων-Κακαβιάς αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για την ασφαλή μετακίνηση, την ουσιαστική διασύνδεση, την περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου.

Επειδή πρόκειται για έργο που εντάσσεται στην επέκταση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να εξασφαλιστεί η εκτέλεση του έργου της οδικής σύνδεσης Ιωαννίνων-Κακαβιάς;

Με ποιον τρόπο θα εξασφαλίσει ότι το έργο θα είναι τετράιχνο, ώστε να καλύπτει τις τρέχουσες και μελλοντικές κυκλοφοριακές ανάγκες;

Και ο Βελόπουλος

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατέθεσε και ο Πρόεδρος & Βουλευτής Λάρισας της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ κ. Κυριάκος Βελόπουλος, σχετικά με τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του δρόμου Ιωάννινα – Κακαβιά.

Η ερώτηση εστιάζει -μεταξύ άλλων- στους λόγους για τους οποίους καθυστερεί η υλοποίηση του έργου, στους λόγους επανασχεδιασμού, καθώς και στους λόγους για τους οποίους η νέα σχεδίαση προβλέπει την κατασκευή στενότερου δρόμου.

Σχετικά άρθρα