Wed11142018

Last update09:46:01 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ετοιμάζονται για πανελλήνιες χωρίς καθηγητές

  • PDF

Κενά σε πολλά λύκεια του νομού σε βασικές ειδικότητες καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

sxoleioΓια κενά σε λύκεια όχι μόνο της περιφέρειας αλλά και μέσα στην πόλη ακόμα και σε μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο κάνει λόγο ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, Παναγιώτης Λαζοκίτσιος, καταγγέλλοντας το Υπουργείο Παιδείας το οποίο όπως υποστήριξε γνωρίζει τα προβλήματα που υπάρχουν αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει προσπαθήσει να τα λύσει.

Σύμφωνα με τον κ. Λαζοκίστιο τα κενά στα λύκεια της πόλης φτάνουν περίπου τα 15.

Αλλά αυτό που προβληματίζει δεν είναι ο αριθμός που μπορεί να ακούγεται μικρός αλλά οι ειδικότητες στις οποίες εντοπίζονται αυτά.

Αυτό γιατί δεν μιλάμε για μαθήματα δευτερεύουσας ή τριτεύουσας σημασίας για την πορεία και την παιδεία των μαθητών αλλά για εκείνα στα οποία θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις ακόμα και σε πανελλαδικό επίπεδο, συναγωνιζόμενα άλλους μαθητές από την υπόλοιπη Ελλάδα για μία θέση σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

«Αυτή τη στιγμή καταπατείται το Σύνταγμα που προβλέπει ίσες ευκαιρίες για όλους. Έχουμε φτάσει στα μέσα Νοεμβρίου και σε αρκετά σχολεία του νομού μας υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν διδαχτεί μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο. Δεν είναι δυνατόν να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις, όταν τουλάχιστον επί δύο μήνες δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα στα βασικά αυτά μαθήματα», είπε ο κ. Λαζοκίτσιος και πρόσθεσε: «Κάθε χρόνο το υπουργείο Παιδείας μας επιφυλάσσει και μια δυσάρεστη έκπληξη. Πέρσι δεν είχαμε βιβλία και φέτος ακόμη χειρότερα δεν έχουμε καθηγητές. Καλώ άμεσα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προχωρήσει σε προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων έχει αποστείλει εγκαίρως τα κενά που υπάρχουν και άρα το Υπουργείο τα γνωρίζει κι όμως δεν κάνει κάτι για να τα καλύψει».

Τα κενά σύμφωνα πάντα με τον κύριο Λαζοκίτσιο υπάρχουν σε όλες σχεδόν τις ειδικότητες, μαθηματικοί, φιλόλογοι, φυσικοί, αλλά και σε άλλες.

Διευθυντές και σχολικοί σύμβουλοι θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς

Οι καταγγελίες αυτές ήρθαν μόλις μία μέρα μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την οποία ο σχολικός σύμβουλος και ο διευθυντής θα αξιολογούν και θα κρίνουν το έργο των εκπαιδευτικών, και στην περίπτωση που διαπιστώνονται προβλήματα οι «κομμένοι» κατά την αξιολόγηση θα περνούν σεμινάριο επιμόρφωσης, ενώ οι καλές πρακτικές θα παρουσιάζονται από τους ίδιους τους επιτυχόντες στους συναδέλφους τους.

Σύμφωνα με το πόρισμα της αξιολόγησης, ένας εκπαιδευτικός θα πρέπει να αξιολογείται τουλάχιστον ανά διετία ως προς την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια από τον διευθυντή του σχολείου, όπου εργάζεται.

Από τον σχολικό σύμβουλο θα πρέπει να αξιολογείται ανά τετραετία τόσο για να διαπιστώνεται η πορεία της επαγγελματικής του ανάπτυξης όσο και για να διευκολύνονται οι διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι, για παράδειγμα, η επιλογή στελεχών.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναφέρεται ότι θα μπορούσε να συνδέεται με την επαγγελματική τους εξέλιξη. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα:

Οι εκπαιδευτικοί των οποίων το έργο αξιολογείται ως «επαρκές» είναι προακτέοι.

Οι εκπαιδευτικοί το έργο των οποίων έχει αξιολογηθεί ως «ελλιπές» σε κάποιο πεδίο, παρακολουθούν ενισχυτικό/διαμορφωτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και η αξιολόγησή τους στο συγκεκριμένο πεδίο επαναλαμβάνεται το επόμενο έτος.

Η αξιολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού ως «πολύ καλό» και/ή «εξαιρετικό» χρησιμοποιείται, εφόσον οι ίδιοι το επιθυμούν, κατά την κρίση της υποψηφιότητάς τους στην κατάληψη θέσης ευθύνης. Ενδεχομένως και υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσε να προβλεφθεί ότι στο μέλλον μόνον όσων το εκπαιδευτικό έργο κρίνεται ως «πολύ καλό» και/ή «εξαιρετικό» θα έχουν δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας για κατάληψη θέσης στελέχους.

Η κρίση του έργου των εκπαιδευτικών ως «εξαιρετικού» μπορεί (και πρέπει) να συνδέεται με τη διάχυση των καλών πρακτικών των σχολείων και την ευρύτερη αναγνώριση των επιτευγμάτων από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.

Πάντως η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων διαφωνεί με το σύστημα αυτό και εκφράζει τις επιφυλάξεις της για το κατά πόσο θα συνεισφέρει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.