Sat11172018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ριζική λύση στο χρονίζον πρόβλημα στη γέφυρα Δέσπως

  • PDF

Το δημοπρατημένο έργο στο ΕΣΠΑ με 2,6 εκ. ευρώ

gefyra despos 18.01.13Το .. πολυθρύλητο έργο-έχει χαρακτηριστεί δικαίως και ...γεφύρι της Άρτας- αποκατάστασης της κατολίσθησης κοντά στη γέφυρα Δέσπως, στην εθνική οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας μπαίνει σε φάση υλοποίησης, μια δεκαετία μετά την εμφάνιση του προβλήματος, εφόσον το αρμόδιο υπουργείο εγκρίνει και η ανάδοχος εταιρεία της εργολαβίας «Κατασκευή οδού Καρτέρι-Πάργα» αποδεχθεί να το αναλάβει.

Η Περιφέρεια Ηπείρου, με απόφαση που υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, μετά την ολοκλήρωση των αδειοδοτήσεων, ενέταξε το έργο στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Ηπείρου). Αφορά την Χ.Θ. 28+800 της Εθνικής Οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, και έχει προϋπολογισμό 2.581.512,27 ευρώ. Πρόκειται για ήδη δημοπρατημένο (έργο προαίρεσης) μαζί με το Καρτέρι-Πάργα που επίσης χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Ηπείρου και έχει σημειώσει πρόοδο η κατασκευή του. Αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο σε εξέλιξη στην Ήπειρο.

Ο κ. Καχριμάνης, σε χθεσινές του δηλώσεις, ανέφερε ότι τώρα απομένει στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων να καλέσει την ανάδοχο εταιρεία προκειμένου να υπογράψει τη σύμβαση και να ξεκινήσει την κατασκευή του. Το υποέργο αυτό ήταν στη δημοπράτηση για το Καρτέρι-Πάργα, αλλά λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης της ΜΠΕ δεν ανατέθηκε μαζί με το πρώτο. «Θεωρώ ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα για την παραλιακή ζώνη Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας», τόνισε ο Περιφερειάρχης.

Το φυσικό αντικείμενο της πράξης, αφορά την αποκατάσταση σε τμήμα μήκους 500 περίπου μέτρων. Περιλαμβάνει την κατασκευή οπλισμένου επιχώματος, μετά των απαιτούμενων εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου (χωματουργικά, τεχνικά, οδοστρωσία, ασφαλτικά, σήμανση – ασφάλιση και αποχέτευση- αποστράγγιση). Επίσης περιλαμβάνει και τις απαιτούμενες εργασίες για την παράκαμψη της κυκλοφορίας μέσω της Λυγιάς. Στο παρελθόν ξοδεύτηκαν σημαντικά ποσά για πρόσκαιρες παρεμβάσεις, ενώ δεν έλλειψε και η ταλαιπωρία με την αναγκαστική διέλευση μέσω Λυγιάς, όταν έκλεινε η εθνική οδός. Οι επιπτώσεις και στον τουρισμό ήταν πολλές.

Το έργο που προωθεί τώρα η Περιφέρεια είχε μείνει εκτός της πρώτης δημοπράτησης που έγινε από το ΥΠΕΧΩΔΕ το 2009, (πριν τις εκλογές η ΝΔ δημοσίευσε την προκήρυξη) παρόλο που υπήρχε μεγάλη ανάγκη για να αντιμετωπιστεί ριζικά το πρόβλημα στην γέφυρα Δέσπως. Τελικά, με την αλλαγή της κυβέρνησης, ακυρώθηκε στο τέλος του 2009 ο διαγωνισμός που αφορούσε μόνο το τμήμα Καρτέρι-Πάργα και το 2010 δημοπρατήθηκε μαζί με το τμήμα που τώρα ζητείται να αναλάβει ο ίδιος ανάδοχος.

Ανάδοχος είναι η εταιρεία ΤΕΡΝΑ και για το Καρτέρι-Πάργα είχε δώσει έκπτωση 41% επί του προϋπολογισμού των 48,8 εκ. ευρώ. Πάντως, συνολικά το έργο και με τη γέφυρα Δέσπως επρόκειτο να χρηματοδοτηθεί από το τομεακό της προσπελασιμόιητας του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, αλλά κατέληξε στο ΠΕΠ Ηπείρου.