Tue09252018

Last update02:00:50 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Μειώσεις τιμών αλλά και λειτουργικών εξόδων στην αγορά

  • PDF

Ξεκινά η πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου

ekptwseis-2-thumb-largeΔιεξόδους προκειμένου να τονωθεί η τοπική αγορά ψάχνει το Επιμελητήριο Ιωαννίνων το οποίο ετοιμάζεται να ξεκινήσει άμεσα την πρωτοβουλία μείωσης των τιμών σε όλον τον εμπορικό κόσμο της πόλης με σκοπό να προσελκύσουν τους καταναλωτές και φυσικά να προσφέρει φθηνότερα τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του.

Η ιδέα αυτή έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι τον περασμένο Νοέμβριο όταν και αποφασίστηκε η ανάληψη δράσης εκ μέρους του Επιμελητηρίου προκείμενου να μειωθούν οι τιμές από τα μέλη του, αλλά και γίνουν ενέργειες ώστε να μειωθούν και τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων που διαμορφώνονται από τα ενοίκια, τα δημοτικά τέλη, τη ΔΕΗ κ.α.

Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Μήτσης, που έχει αναλάβει να «τρέξει» το εγχείρημα αυτό, στην συνάντηση που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης, κλήθηκαν και έδωσαν το παρών εκπρόσωποι όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων του νομού που σχετίζονται με την αγορά, σε μια προσπάθεια επανεπιβεβαίωσης των όσων είχαν συμφωνηθεί τον περασμένο Νοέμβριο.

Ο ίδιος εξήγησε πως το χρονικό διάστημα που πέρασε δεν έγινε στην ουσία κάποια κίνηση καθώς την ίδια στιγμή ξεκινούσε και η προσπάθεια ενίσχυσης της ρευστότητας στις τοπικές αγορές της Ηπείρου μέσω της πρωτοβουλίας «Epirus Friendly-Ψωνίζουμε φθηνά-Βγαίνουμε φθηνά», που ανέλαβαν από κοινού η Περιφέρεια με επαγγελματικούς φορείς της Ηπείρου, ενώ ακολούθησε και η περίοδος των εκπτώσεων.

Τώρα πια το Επιμελητήριο θεωρεί πως ο χρόνος έχει φτάσει στο πλήρωμά του και πως η πρωτοβουλία που ξεκίνησε τον Νοέμβριο ως ιδέα πρέπει να πάρει σάρκα και οστά.

Το ρόλο της ενημέρωσης των επαγγελματιών κάθε κλάδου θα αναλάβουν τα πρωτοβάθμια σωματεία τους που έδωσαν το παρών στην συζήτηση της περασμένης Τετάρτης.

Η πρόταση του Επιμελητηρίου

Ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Μήτσης παρουσίασε την Τετάρτη τη σχετική εισήγηση, που είχε κάνει άλλωστε και τον Νοέμβριο.

Το κλίμα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ήταν πολύ θετικό και όλοι οι φορείς επικρότησαν την πρωτοβουλία αυτή, η οποία ωστόσο πρέπει να ικανοποιήσει πολλές συνθήκες προκειμένου να υλοποιηθεί.

Θυμίζουμε ότι η αρχική πρόταση του κ. Μήτση ήταν η μείωση σε όλη την αγορά να φτάσει το 10% χωρίς αυτό το ποσοστό να είναι υποχρεωτικό. Μέσα από διαβουλεύσεις και συζητήσεις όμως φάνηκε η δυσκολία να τεθεί ένα πλαφόν στο ποσοστό της μείωσης κι έτσι αποφασίστηκε να μην υπάρχει σαν όρος κάποιος αριθμός που να καθορίζει πόσο θα πρέπει να πέσουν οι τιμές.

Άλλωστε για πολλούς κλάδους τα ποσοστά κέρδους είναι διαφορετικά κι έτσι δύσκολα μπορούν να μπουν όλοι σε ένα «καλούπι».

Από την άλλη, ανάλογα με το είδος των επιχειρήσεων, ήδη από την αρχή της οικονομικής κρίσης έχουν γίνει αρκετές μειώσεις, είτε εμφανώς είτε μέσω της απορρόφησης των τιμών του ΦΠΑ αλλά και των αυξήσεων στα λειτουργικά έξοδα ελέω ΔΕΗ και άλλων τελών.

Διαφήμιση εντός και εντός... συνόρων

Η Διοίκηση του Επιμελητήριου γνωρίζει πολύ καλά πως ένα τέτοιο εγχείρημα για να πετύχει πρέπει να επικοινωνηθεί πολύ καλά στο καταναλωτικό κοινό των Ιωαννίνων αλλά και έξω από τα όρια της πόλης μας, καθώς υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν περιορίζουν τη δραστηριότητά τους μέσα σε αυτή.

Έτσι στην πρόταση που κατατέθηκε περιλαμβάνεται και η ανάληψη των εξόδων από το Επιμελητήριο μιας διαφημιστικής καμπάνιας μέσω της οποίας θα προωθηθεί η πρωτοβουλία μείωσης των τιμών.

Σκοπός του Επιμελητηρίου είναι να εκδοθεί και σχετικό ψήφισμα, αλλά και να βγει η προσπάθεια και εκτός ορίων της πόλης. «Θέλουμε να πάμε την προσπάθεια σε όλη τη χώρα, μέσω της ένωσης επιμελητηρίων» λέει ο κ. Μήτσης.

Αξίζει να θυμίσουμε πως ανάλογη πρωτοβουλία είχε αναλάβει πριν τρία χρόνια και ο Εμπορικός Σύλλογος Ιωαννίνων αλλά το μεγάλο κόστος της διαφήμισης δεν του επέτρεψε να την διατηρήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αυτή τη φορά η ελπίδα των επαγγελματιών της περιοχής μας είναι πως το Επιμελητήριο, τα οικονομικά του οποίου είναι καλύτερα απ' αυτά του Εμπορικού Συλλόγου, θα καταφέρει κάτι καλύτερο στο κομμάτι της επικοινωνίας

Μεγάλος στόχος η μείωση των λειτουργικών

Ο κυριότερος όμως παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται η επιτυχία του εγχειρήματος αυτού είναι η μείωση των λειτουργικών εξόδων που έχουν αυτή τη στιγμή τα καταστήματα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες και τα οποία διαμορφώνονται από ενοίκια, δημοτικά τέλη, τα τιμολόγια της ΔΕΗ κ.α.

Για το λόγο αυτό στην πρόταση του Επιμελητηρίου περιλαμβάνονται και παρεμβάσεις προς τους αρμοδίους φορείς και υπηρεσίες προκειμένου να υπάρξει κι απ' αυτούς μια μείωση.

Είναι ενδεικτικό άλλωστε η εικόνα που έχει σήμερα η αγορά των Ιωαννίνων με τα πολλά ξενοίκιαστα μαγαζιά αφού άλλοι ιδιοκτήτες μάλλον δεν έχουν κατανοήσει ότι οι εποχές έχουν αλλάξει ενώ άλλοι αναλογιζόμενοι την κρίση που έχει πλήξει τα πάντα προχωρούν σε γενναίες μειώσεις βλέποντας τουλάχιστον τα μαγαζιά τους να μη μένουν άδεια.

Εκτός όμως από τα ενοίκια μεγάλο οικονομικό βάρος στις επιχειρήσεις προσθέτουν τα δημοτικά τέλη αλλά και η ΔΕΗ.

Σε ότι αφορά τα πρώτα πρόταση των επιχειρηματιών είναι πως και η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αλλάξει την πολιτική της στο θέμα των δημοτικών τελών, κάτι που όμως δεν φαίνεται στον ορίζοντα λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα ταμεία του Δήμου.

Βέβαια η κακή διαχείριση των προηγούμενων ετών, ειδικά στο θέμα των δημοτικών τελών που καταβάλλουν καταστήματα, έχει δημιουργήσει, μεγάλες ανισότητες στην αγορά κάτι το οποίο βλέπουν οι επαγγελματίες και ζητούν την άμεση αντιμετώπισή του καθώς θεωρούν εαυτούς θιγμένους.