Sun09232018

Last update09:03:40 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Σε αδιέξοδο η Γ' φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας

  • PDF

«Ακατάλληλα τα υλικά από Καλάμι και μετά», εναλλακτικές λύσεις εξετάζει η ΕΥΔΕ - ΜΕΔΕ

limani hgoumenitsaΣε αδιέξοδο φαίνεται να οδηγείται για μια ακόμη φορά η Γ' Φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, όπως προέκυψε από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, υπό τον Ηπειρώτη αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Δικτύων κ. Σταύρο Καλογιάννη, με τη συμμετοχή του Βουλευτή Θεσπρωτίας Αντώνη Μπέζα, του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας Θωμά Πιτούλη, του Δημάρχου Ηγουμενίτσας Γεώργιου Κάτσινου και υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου.

Θέμα της σύσκεψης η πορεία των έργων της Β' και Γ' Φασης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.

Και σε ότι αφορά την Γ' Φάση, σύμφωνα με την ΕΥΔΕ Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδος, η εναλλακτική λύση που είχε προταθεί-υποδειχθεί από τους τοπικούς φορείς για τη λήψη αδρανών υλικών εκτός «Γωνιάς», (Καλάμι-...) δε γίνεται αποδεκτή, λόγω ποιότητας υλικών, τα οποία δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα έργα του λιμανιού.

Το έγγραφο το οποίο απέστειλε η ΕΥΔΕ- ΜΕΔΕ στο Υπουργείο και με το οποίο γνωστοποιεί την ακαταλληλότητα των αδρανών, παρουσίασε ο κ. Καλογιάννης και είναι γεγονός πως πλέον υπάρχει έντονος προβληματισμός, αφού με τον τρόπο αυτό γυρίζουμε ένα και πλέον χρόνο πριν, όταν ετίθεντο δίλημμα (εκβιασμός για κάποιους) ή τρανσέρα στη «Γωνιά» ή απένταξη της Γ' Φάσης του λιμανιού.

Έπειτα από διαλογική συζήτηση, το Υπουργείο συμφώνησε να καλέσει την ΕΥΔΕ ΜΕΔΕ να εξετάσει την εναλλακτική πρόταση-μελέτη της ΤΕΡΝΑ (αναδόχου του έργου Καρτέρι-Πάργα που πήρε κατά προαίρεση τη βελτίωση του δρόμου Ηγουμενίτσα-Πλαταριά), που προβλέπει λήψη αδρανών μετά τη «Γωνιά».

Η απάντηση της υπηρεσίας Μεγάλων Έργων αναμένεται να δοθεί σύντομα, αλλά πολύ δύσκολα θα είναι θετική στο παραπάνω ενδεχόμενο, αφού θα τεθεί κατά πάσα πιθανότητα και θέμα ποσότητας, υπό την έννοια ότι τα υλικά που θα προκύψουν δεν θα επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών, αλλά και θέμα αυξημένου κόστους.

Το συμπέρασμα; Οι εξελίξεις δεν μοιάζουν θετικές, το αντίθετο μάλιστα, τουλάχιστον για όσους «βλέπουν» την τρανσέρα ως καταστροφή του περιβάλλοντος, αλλά και για το ίδιο το έργο της Γ' Φάσης του λιμένα, που μπορεί να κινδυνεύσει εκ νέου με απένταξη, αν δεν βρεθεί διαφορετική λύση, αποδεκτή απ' όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Ταυτόχρονα, να σημειώσουμε, ότι η ανάδοχος της Γ' Φάσης του λιμανιού εταιρεία αρνείται να ξεκινήσει τις εργασίες, επικαλούμενη έλλειψη ρευστότητας, με αποτέλεσμα το Υπουργείο να πρέπει να αποφασίσει είτε την έκπτωση του αναδόχου, είτε την υποκατάστασή του, είτε ακόμα και την ανάθεση από την ίδια την εταιρεία μέρους των εργασιών υπεργολαβικά στην ανάδοχο της β' φάσης ώστε να προχωρήσουν τα έργα και όλα αυτά υπό την απειλή της απένταξης εκ νέου του έργου.

Την Άνοιξη του '14 η ολοκλήρωση της Β' Φάσης

Για τη Β' Φάση του λιμανιού, η σύσκεψη έβγαλε είδηση, αφού καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα ολοκληρωθεί την Άνοιξη του '14.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από πλευράς Υπουργείου, ένα μεγάλο λειτουργικό κομμάτι του έργου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής.

Ενώ θα ακολουθήσει μετά τον Ιούνιο, μια δεύτερη φάση της Β' Φάσης, μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013, ( θα πάρει παράταση) το οποίο κλείνει στις 31/12/2013, με σκοπό την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών.