Wed09262018

Last update07:07:08 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Στη βουλή από τον Μιχ. Κασσή τα προβλήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών στα Γιάννινα

  • PDF

Με αφορμή τα στοιχεία έρευνας των εκπαιδευτικών

sxoleioΕρώτηση προς του Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας κατέθεσε χθες ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής, αναφορικά με την κτηριακή κατάσταση των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων στα Γιάννινα, άλλα και την ποιοτική υποβάθμιση αυτών, όπως αυτή αποτυπώθηκε και σε έρευνα που διενέργησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Ο κ. Κασσής ερωτά τους υπουργούς αν είναι ενήμεροι για τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής από την οποία προκύπτουν τεράστια προβλήματα αναφορικά με τις υποδομές καθώς και τι προτίθενται να κάνουν ώστε να αποκατασταθούν οι ζημιές και να αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης.

«Σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία των Ιωαννίνων προκύπτουν τεράστια προβλήματα αναφορικά με τις υποδομές, αλλά πρωτίστως για το είδος της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές.

Συμφώνα με την ερεύνα, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο, προκύπτουν τα παρακάτω ανησυχητικά στοιχειά.

-Το 62% των δημοτικών σχολείων έχουν ανεγερθεί πριν τον αντισεισμικό κανονισμό του 1985. Στα κτήρια αυτά δεν έχει υπάρξει κανένας έλεγχος ούτε βέβαια έχει γίνει καμιά παρέμβαση για την ενίσχυση της στατικότητάς τους. Επιπλέον, πολλές στέγες είναι ετοιμόρροπες, νερά τρέχουν από τα ταβάνια και υπάρχουν τοίχοι διαβρωμένοι, αυλές που πλημμυρίζουν, κουφώματα κατεστραμμένα κλπ.

-Αναφορικά με τα νηπιαγωγεία καταγράφηκαν αίθουσες υπόγειες και άλλες σε όροφο με σκάλες. Επίσης, ακόμη και σήμερα υπάρχει σχολείο με αμίαντο και εξωτερικές τουαλέτες. Στον εξωτερικό χώρο εντοπίστηκαν προβλήματα στη διαμόρφωση, ασφάλεια και υγιεινή του αύλειου χώρου καθώς και στον εξοπλισμό με τα κατάλληλα παιδαγωγικά παιχνίδια.

Επιπλέον στο 44% των τμημάτων στα Δημοτικά ο χώρος που αναλογεί σε κάθε μαθητή είναι κάτω από την αναλογία που έχει ορίσει το υπουργείο και η οποία είναι ένας εκπαιδευτικός για 25 μαθητές και 1,5 – 1,7 τ.μ. για κάθε μαθητή. Τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου γίνονται γιορτές, παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών και γενικότερα εκδηλώσεις που αφορούν μαθητές πέρα του ενός τμήματος. Στα σχολεία που δεν υπάρχουν οι εκδηλώσεις αυτές γίνονται στο διάδρομο. Μόνο το 40% των σχολείων στα οποία λειτουργεί ολοήμερο διαθέτει χώρο εστίασης. Στα υπόλοιπα οι μαθητές τρώνε στον ίδιο χώρο που κάνουν μάθημα. Μόνο στο 37% των σχολείων υπάρχει αίθουσα Η/Υ. Με βάση της μελέτες στην Ελλάδα περίπου το 10% του μαθητικού δυναμικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χρειάζεται στήριξη σε τμήματα ένταξης. Μόνο στο 40% των σχολείων μας λειτουργούν τμήματα ένταξης με αποτέλεσμα μόνο το 3,14% του δυναμικού να δέχεται επιπλέον στήριξη

Η εκπαίδευση της Νέας Γενιάς, είναι η επένδυση που πρέπει να κάνει το κράτος, έτσι ώστε να μπορέσουμε να βγούμε από τη στενωπό των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Η ποιότητα της παιδείας δεν πρέπει να σε καμία περίπτωση να πέσει θύμα της λιτότητας του μνημονίου. Η έλλειψη εκπαίδευσης ελλοχεύει κινδύνους που, πολύ φοβάμαι, θα εκτοξεύσουν το ρατσισμό και θα παγιώσουν δυνάμεις εκτός του δημοκρατικού τόξου.

Η έλλειψη βούλησης και η αδιαφορία της Περιφέρειας Ηπείρου για να αναδείξει το πρόβλημα και να διεκδικήσει κονδύλια για τα σχολεία του Νομού, δεν πρέπει να αφήσει τα παιδιά στο έλεος της τύχης τους.