Sat11172018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κόνιτσας Future Library, μελλοντικοί αναγνώστες

  • PDF

future libraryΤο Future Library αποτελεί ένα δίκτυο δημοσίων και δημοτικών βιβλιοθηκών σε όλη την επικράτεια, το οποίο στοχεύει να μεταμορφώσει τις βιβλιοθήκες αυτές σε μοναδικά κέντρα δημιουργικότητας, καινοτομίας και μάθησης. Αποτελεί μια δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και για τρίτο καλοκαίρι συνεχίζει την εκστρατεία του προωθώντας την ανάγνωση και τη δημιουργικότητα μέσα από ποικίλες δράσεις που διενεργούν οι βιβλιοθήκες του δικτύου. Με το σύνθημα «Ό,τι σκέφτεσαι σκέψου το αντίθετο!» θα φιλοξενηθούν 3.480 δράσεις για παιδιά και εφήβους σε 140 δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες σε όλη τη χώρα. Έτσι, για τρεις μήνες, ως τα μέσα Σεπτεμβρίου, τα παιδιά μέσω αφηγήσεων, παντομίμας, πειραμάτων, μουσικών και εικαστικών εργαστηρίων, παιχνιδιών μνήμης, κατασκευών και φωτογραφίας θα μυηθούν στον μαγικό κόσμο της ανάγνωσης. Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας ως μέλος του δικτύου Future Library συμμετέχει δυναμικά στις δράσεις αυτές. Περισσότερα, όμως, έχει να μας πει η Βιβλιοθηκονόμος Πέρση Ντούλια.

Η Βιβλιοθήκη Κόνιτσας συμμετέχει στο δίκτυο Future Library. Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για την ένταξη μιας βιβλιοθήκης στο δίκτυο;

Τα βασικά κριτήρια είναι να υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τα παιδιά και θέλουν να δουλέψουν μ' αυτά. Πριν τρία χρόνια, όταν ιδρύθηκε ο οργανισμός Future Library μπήκαμε οι βιβλιοθήκες που κάναμε αίτηση. Έγινε μια τυπική αξιολόγηση αλλά το βασικό κομμάτι είναι αυτό: να υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να δουλεύουν με παιδιά και να μπορούν να το κάνουν τους καλοκαιρινούς μήνες.

Πώς έχει βοηθήσει το δίκτυο Future Library τη Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας;

Όπως όλες τις βιβλιοθήκες έτσι και τη δική μας την ενισχύει καταρχάς με γνώση που είναι πολύ σημαντικό. Οι βιβλιοθηκονόμοι ή οι άνθρωποι που ασχολούμαστε με τα προγράμματα εκπαιδευόμαστε κάθε χρόνο από την αρχή για το πως μπορούμε να στήνουμε εκπαιδευτικά προγράμματα. Επιπλέον, έχει δώσει χρήματα που κατατέθηκαν στον προϋπολογισμό για να τα διαχειριστεί η Βιβλιοθήκη όπως θέλει. Δίνει κάθε χρόνο περίπου 150 βιβλία της τρέχουσας εκδοτικής παραγωγής, υπολογιστές, προτζέκτορες κ.λπ. Στέλνει αναλώσιμα υλικά κάθε χρόνο για τις δράσεις, οπότε μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο κονδύλι.

Συμμετείχατε και τα προηγούμενα χρόνια στις καλοκαιρινές δράσεις του Future Library;

Συμμετείχαμε και στις τρεις. Από την πρώτη χρονιά είμαστε στο δίκτυο.

Τι περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα της Βιβλιοθήκης; Ποιες ηλικιακές ομάδες αφορούν οι δράσεις σας;

Οι δράσεις σχετίζονται με τον θεματικό πυρήνα «Ό,τι σκέφτεσαι σκέψου το αντίθετο!». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ποικίλες δραστηριότητες που αγγίζουν το θέμα με διαφορετικούς τρόπους. Έτσι, υπάρχουν δράσεις ανάγνωσης, μουσικής, κατασκευών, φωτογραφίας, παιχνιδιών. Ενδεικτικά σας αναφέρω τις δράσεις: «Τα αντίθετα δραπέτευσαν στο πάρκο» όπου βγαίνουμε έξω από τη Βιβλιοθήκη και ανακαλύπτουμε στη γειτονιά ένα κόσμο αντίθετων που ορίζει το φυσικό μας περιβάλλον, τη «Μέρα των ανέμων» όπου κατασκευάζουμε έναν ανεμοδείκτη και μαθαίνουμε για τον Βοριά και τον Νοτιά, τον ανατολικό και τον δυτικό άνεμο. Επίσης, τις «Μέρες μουσικής» όπου με τα μουσικά όργανα της βιβλιοθήκης φτιάχνουμε μικρές συνθέσεις και τραγούδια ορίζοντας τους ήχους και τη σιωπή, τη μελωδία και τον θόρυβο, τον ρυθμό και την αρρυθμία κ.ά. Οι δράσεις που επιλέχθηκαν για τη Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας αφορούν παιδιά από 4-16 χρονών. Πάντα οι δράσεις αυτές είναι για παιδιά. Θεωρούμε πως εκεί αν δουλέψεις μπορείς στο τέλος να βγάλεις καλούς αναγνώστες. Πολλές φορές οι δράσεις που έχουμε επιλέξει επικαλύπτουν δυο και τρεις ηλικιακές ομάδες. Θέλουμε τα μεγάλα παιδιά να βοηθούν τα μικρότερα αλλά και τα μεγάλα να παίρνουν από τα μικρά.

Ποια είναι η συμμετοχή των παιδιών σε σχέση με το παρελθόν; Υπάρχει αυξητική τάση;

Κάθε χρόνο έρχονται περισσότερα παιδιά και τους γίνεται συνείδηση ότι το καλοκαίρι θα το περάσουν στη Βιβλιοθήκη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ερχόμαστε πάρα πολλές φορές στη δύσκολη θέση να «διώξουμε» παιδιά, γιατί δεν χωράνε στη Βιβλιοθήκη. Νομίζω ότι όλα έρχονται με χαρά. Αισθάνονται πλέον οικείο το περιβάλλον. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε μέσα από τις καλοκαιρινές εκστρατείες είναι να αισθανθούν τα παιδιά και οι γονείς τους αυτή την οικειότητα, ότι η Βιβλιοθήκη δεν είναι κάτι κλειστό, δεν είναι κάτι που μπαίνουμε και κάνουμε ησυχία αλλά είναι και ένας χώρος που βλέπουμε, διαλέγουμε, διαβάζουμε, παίζουμε με τους φίλους μας, φτιάχνουμε τα παρεάκια μας.

Πώς μπορούν τα παιδιά να γίνουν συστηματικοί αναγνώστες στην εποχή της εικόνας και της κωδικοποιημένης επικοινωνίας των κοινωνικών δικτύων;

Είναι το πιο δύσκολο ζητούμενο. Δουλεύουμε με μικρές ηλικίες, γιατί θεωρούμε ότι εκεί μπορούμε να κάνουμε καλή δουλειά. Δεν είναι εύκολο να μάθεις κάποιον στα είκοσι να γίνει αναγνώστης. Θα τον μάθεις σε πολύ μικρή ηλικία. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με κάθε μία ξεχωριστή δράση είναι να τους δείξουμε ότι η ανάγνωση δεν είναι μόνο διαβάζω. Είναι πολύ περισσότερα: διαβάζω, ακούω, μυρίζω, γεύομαι, βλέπω, πειραματίζομαι. Η ανάγνωση έχει πολλές οπτικές.

Τελικά, η ψηφιακή γενιά πόσο διαβάζει σήμερα;

Τα παιδιά δεν διαβάζουν όπως δεν διαβάζουν και οι ενήλικες. Είναι πολύ πιο εύκολο, όταν έχουν μισή ώρα, να μπουν και να σερφάρουν στο διαδίκτυο παρά να πάρουν ένα βιβλίο και να κάτσουν στον καναπέ τους. Δεν μπορούμε να ζητάμε από τα παιδιά πράγματα που εμείς οι ίδιοι δεν κάνουμε. Το εύκολο είναι να πατήσεις το κουμπί της τηλεόρασης. Το βιβλίο πρέπει να το έχει στο σπίτι σου, να το έχεις επιλέξει, να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Στην τηλεόραση κάτι θα βρεις να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Άρα προσπαθούμε, όπως είπαμε και πριν, μέσα από μια μεγάλη γκάμα πραγμάτων που προσφέρουμε να τα κάνουμε να αγαπήσουν το διάβασμα. Σε κάποια το καταφέρνουμε. Και κάποια, όταν το ανακαλύπτουν, δεν το αφήνουν ποτέ. Δεν είναι εύκολο, όμως. Είναι κάτι που πρέπει να γίνεται από όλους. Ένα παιδί που δεν βλέπει ποτέ τους γονείς του να διαβάζουν δεν πρόκειται να διαβάσει. Ένα παιδί που ζει σ' ένα σπίτι με μια τεράστια βιβλιοθήκη είναι σίγουρο ότι θα διαβάσει κάποια στιγμή στη ζωή του.

Οι καλοκαιρινές δράσεις του Future Library συνδυάζουν την αναγνωστική διαδικασία με τις κατασκευές, τα εργαστήρια, τις εκδρομές και το παιχνίδι. Γενικά κυριαρχεί η βιωματική μάθηση. Πόσο, όμως, όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα στην απόκτηση αναγνωστικής κουλτούρας; Υπάρχει αύξηση του δανεισμού βιβλίων μετά από τις δράσεις αυτές;

Ο πλήρης τίτλος είναι καλοκαιρινή εκστρατεία ανάγνωσης και δημιουργικότητας. Συνδέουμε την ανάγνωση με τη δημιουργικότητα. Για παράδειγμα, τα παιδιά είδαν πως λειτουργεί ένας αργαλειός και ύφαναν το δικό τους κομμάτι στον αργαλειό. Συνδυάζουμε τη βιωματική μάθηση, την εξερεύνηση, τις δεξιότητες. Θυμάμαι ότι είχε έρθει ένα παιδάκι πέρυσι με το σχολείο αναγκαστικά. Γκρίνιαζε, φώναζε, βαριόταν. Το ρώτησα τι θα ήθελε να κάνει και μου είπε να παίξω ποδόσφαιρο. Του λέω ωραία αλλά επειδή βρέχει θα σου κατεβάσω μερικά βιβλία για το ποδόσφαιρο. Αυτό το παιδί έχει γίνει τακτικός αναγνώστης. Εξάντλησε τα βιβλία για το ποδόσφαιρο, εξάντλησε τα βιβλία για το μπάσκετ και προχώρησε στα λογοτεχνικά βιβλία που έχουν θέμα το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ. Είναι τακτικός αναγνώστης και πολύ κακός μαθητής! Το τονίζω αυτό καθώς δεν συνδέεται απαραίτητα το πόσο καλός μαθητής είναι κάποιος με το πόσο τακτικός αναγνώστης είναι. Μετά το τέλος κάθε δράσης μετράμε πόσα παιδιά φεύγουν έχοντας δανειστεί βιβλία. Τον απόλυτο αριθμό των παιδιών, όχι πόσα βιβλία δανείστηκαν. Κρατάμε στατιστικά και για το πόσα από αυτά τα παιδιά μένουν ως αναγνώστες. Είναι ένα 5-6% που γίνονται σταθεροί αναγνώστες. Αυτά τα παιδιά παρακινούν και άλλους.

Τι βιβλία προτιμούν να διαβάζουν τα παιδιά της Κόνιτσας;

Υπάρχουν εξαιρετικά βιβλία γνώσεων που πολλές φορές τα διαβάζουμε και εμείς οι μεγάλοι. Προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών, μαθαίνουν πράγματα πολύ εύκολα αλλά κυρίως προτιμούν τη λογοτεχνία. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλούς συγγραφείς που είναι διαχρονικοί. Η Άλκη Ζέη και η Ζωρζ Σαρρή, η Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου. Από την άλλη, ο «Μικρός Νικόλας» του Rene Goscinny, οι «Πέντε Φίλοι» της Enid Blyton. Όλα αυτά είναι διαχρονικά.

Είναι τελικά η σχολική διαδικασία και το άγχος που προκαλεί στους μαθητές ένας λόγος για την αποστασιοποίηση, ακόμα και την αποστροφή των παιδιών από τα βιβλία και την ανάγνωση;

Όσα προγράμματα και να οργανώσουμε καταφέρνουμε να κάνουμε τα παιδιά αναγνώστες μέχρι την τρίτη Γυμνασίου. Ξαφνικά μετά τα χάνουμε και τα ξαναβρίσκουμε όταν είναι φοιτητές. Είναι τόσο σκληρή η διαδικασία του Λυκείου στην Ελλάδα που δεν αφήνει στα παιδιά κανένα άλλο περιθώριο. Δυστυχώς, το σχολείο δεν ευνοεί την ανάγνωση. Ακόμα και ο τρόπος που διδάσκεται η λογοτεχνία στο σχολείο προκαλεί αποστροφή. Πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες δράσεις για να αγαπήσουν την ανάγνωση. Το πρόγραμμα της Φιλαναγνωσίας έχει αποτύχει στα σχολεία. Είναι μια ώρα που κάποιος καθηγητής διαβάζει και από κάτω τα παιδιά δεν κάνουν τίποτα. Αυτό που κάνουμε σ' ένα καλοκαίρι θα έπρεπε να το συνεχίζει το σχολείο από το Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιούνιο. Να αλλάζουμε τη σκυτάλη.

Υπάρχουν σχετικές δράσεις από τη Βιβλιοθήκη, οι οποίες να εκπαιδεύουν τους γονείς στο πως θα κάνουν τα παιδιά τους συστηματικούς αναγνώστες;

Η Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας δεν έχει κάνει κάτι τέτοιο. Συνήθως στηριζόμαστε στο ότι τα παιδιά θα τραβήξουν τους γονείς στη Βιβλιοθήκη. Θα είναι πραγματικά μια καλή δράση αυτή. Μου δώσατε μια πολύ ωραία ιδέα τον Σεπτέμβρη κάθε φορά να κάνουμε ένα σεμινάριο στους γονείς των παιδιών που πάνε στο νηπιαγωγείο, μια κρίσιμη ηλικία, για το πως να ωθούν τα παιδιά τους στη διαδικασία της ανάγνωσης.

Υπάρχει συνεργασία με τα σχολεία και τους φορείς της περιοχής;

Ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανα, όταν πήγα στη Βιβλιοθήκη ήταν να καταστεί ένας συνεργατικός πυρήνας για την Κόνιτσα. Μας ενδιέφερε ο,τιδήποτε σχεδιάζαμε από την αρχή να εμπλέκει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους από την Κόνιτσα. Ξεκινήσαμε συνεργασία με τον Δήμο και την κοινωφελή του επιχείρηση, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εξαιρετικοί άνθρωποι με τους οποίους έχουμε μια αγαστή συνεργασία και φυσικά με τα σχολεία. Εκεί, νομίζω ότι έχουμε φτάσει σ' ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Υπάρχει μια αμφίδρομη συνεργασία.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας;

Όλες οι Βιβλιοθήκες και πολύ περισσότερο η δική μας, γιατί είναι μια μικρή περιφερειακή Βιβλιοθήκη, αντιμετωπίζουν την ελλιπή χρηματοδότηση και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Αυτή τη στιγμή υπηρετούμε τέσσερις μόνιμοι: ο Διευθυντής, δύο οδηγοί και ένας Βιβλιοθηκονόμος. Υπάρχουν περίπου σαράντα χιλιάδες τεκμήρια που δεν έχουν καταλογογραφηθεί. Και δεν ξέρω αν πρόκειται να καταλογογραφηθούν ποτέ. Υποστελέχωση, ετεροαπαχόληση, υποχρηματοδότηση. Έχουμε έναν Πληροφορικό με απόσπαση και κάνουμε τον σταυρό μας αν θα είναι και τον Σεπτέμβριο. Λειτουργούμε 53 ώρες την εβδομάδα, κάνουμε μια υπερπροσπάθεια, πάμε τα Σάββατα και ανοίγουμε.

Ποια είναι η κατάσταση σχετικά με την προμήθεια νέων τίτλων στη Βιβλιοθήκη; Με ποιον τρόπο εμπλουτίζεται;

Τα παιδικά βιβλία εμπλουτίζονται μέσω του Future Library. Φροντίζουμε τα πολύ λίγα χρήματα που έχουμε να τα διαχειριζόμαστε σωστά. Παίρνουμε βιβλία που θα κινούνται, βιβλία της τελευταίας εκδοτικής παραγωγής και ό,τι άλλο μας στέλνουν από δωρεές.

Στέλνουν δωρεές οι εκδοτικοί οίκοι;

Οι εκδοτικοί οίκοι, όχι. Ποτέ! Σκεφτείτε ότι οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες στην Ελλάδα είναι 46 και αν βάλουμε τις δημοτικές δεν πρέπει να ξεπερνάμε τις διακόσιες. Θεωρώ ότι οι εκδοτικοί οίκοι θα μπορούσαν να διαθέσουν διακόσια αντίτυπα, ένα για κάθε Βιβλιοθήκη. Και όχι όλη την εκδοτική παραγωγή τους αλλά από ένα δύο βιβλία τον χρόνο. Δεν θα ήταν μεγάλο το κόστος.

Μια δημόσια Βιβλιοθήκη σήμερα ποιο ρόλο διαδραματίζει ιδιαίτερα σε τοπικό επίπεδο;

Ο ρόλος είναι πολιτιστικός. Έχουμε πάψει να είμαστε αποθήκες βιβλίων. Περάσαμε στο επόμενο στάδιο: να έχουμε βιβλία, να παρέχουμε την πληροφορία που δεν είναι πλέον μόνο έντυπη. Πρέπει το κοινό να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οφείλει μια Βιβλιοθήκη να μπορεί να εκπαιδεύσει έναν χρήστη για το τι σημαίνει ψηφιακό μέσο. Τα ποσοστά του ψηφιακού αναλφαβητισμού στην Ελλάδα είναι τεράστια. Επίσης, η πολιτιστική δράση μιας πόλης δεν πρέπει να είναι ξεκομμένη από τη Βιβλιοθήκη. Μια Βιβλιοθήκη πρέπει να στηρίζει τις πολιτιστικές δράσεις της τοπικής κοινωνίας αλλά και να στηρίζεται για αυτές που κάνει. Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο στη Βιβλιοθήκη γίνεται η έκθεση Αγιογραφίας του Δήμου Κόνιτσας. Η Βιβλιοθήκη είναι ένα κύτταρο της κοινωνίας, ένας ανοιχτός χώρος. Θα πρέπει οι κάτοικοι μιας περιοχής και πολύ περισσότερο μιας μικρής περιοχής να αισθάνονται τη Βιβλιοθήκη ως ένα χώρο προσβάσιμο. Δεν είναι ιερές οι Βιβλιοθήκες, ούτε και το υλικό τους. Οι άνθρωποι και οι δράσεις τους κάνουν τις Βιβλιοθήκες ξεχωριστές.

Ποια στοιχεία θα πρέπει να διαθέτει ο βιβλιοθηκονόμος του 21ου αιώνα;

Η γνώση είναι το βασικό. Πρέπει να γνωρίζει πως θα διαχειριστεί την πληροφορία, πως θα τη δώσει. Επιτρέψτε μου να το πω πολύ λαϊκά να τη δώσει μ' έναν τρόπο πιασάρικο. Γνώση, λοιπόν, και πολλή όρεξη για δουλειά, μεράκι γι' αυτό που κάνει.

Υπάρχουν συνεργασίες με άλλες βιβλιοθήκες της Ηπείρου ή του Νομού Ιωαννίνων;

Οι Βιβλιοθήκες είναι από τους λίγους οργανισμούς που δεν έχουν κανένα πρόβλημα να συνεργαστούν και ν' ανταλλάξουν τεχνογνωσία. Η Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας έχει μια εξαιρετική συνεργασία με τη Ζωσιμαία και μάλιστα μας έχει σώσει πολλές φορές από δύσκολες καταστάσεις καθώς είναι πιο οργανωμένη και με περισσότερο προσωπικό. Με τη Βιβλιοθήκη της Πρέβεζας έχουμε συνεργασία μέσω του δικτύου Future Library και με τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχουμε, επίσης, μια εξαιρετική συνεργασία. Η Κόνιτσα είναι μια λαϊκή Βιβλιοθήκη. Πολλές φορές και όσο βγαίνεις στην κοινωνία, οι χρήστες θέλουν πιο εξειδικευμένα βιβλία. Παίρνουμε πολλές φορές βιβλία από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου για να τα δανείσουμε στους χρήστες μας. Σ' αυτό βοηθάει πάρα πολύ ο κ. Ζάχος, ο διευθυντής της Βιβλιοθήκης. Ένας άτυπος διαδανεισμός. Δυστυχώς, στην Ελλάδα οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες μπορούν να ανταλλάζουν το υλικό τους και να το δανείζουν στους χρήστες τους. Δεν έχει θεσμοθετηθεί ο διαδανεισμός ανάμεσα σε μια δημόσια και μια ακαδημαϊκή Βιβλιοθήκη. Κόστος μηδέν, εκπαίδευση του προσωπικού ελάχιστη. Απλά κανείς δεν το έχει υλοποιήσει.

Η κρίση έχει αυξήσει τον δανεισμό; Υπάρχει κουλτούρα βιβλιοθήκης στην Κόνιτσα;

Συνολικά, υπάρχει μια αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια. Το 2011-2012 είχαμε μια αύξηση της τάξης του 10%, το 2012-2013 είχαμε αύξηση 18% και από το 2013-σήμερα φτάσαμε στο 27%. Δημιουργείται κουλτούρα Βιβλιοθήκης. Η κρίση και η έλλειψη χρημάτων φέρνουν τους ανθρώπους στις Βιβλιοθήκες και σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα που κάνουμε καταφέρνουμε να προσελκύσουμε το κοινό. Οι τακτικοί αναγνώστες που διάθεταν έναν προϋπολογισμό για να αγοράσουν βιβλία αναγκαστικά τον εκμηδενίζουν για να αγοράσουν πράγματα απαραίτητα για τη διαβίωσή τους. Οπότε και αυτοί έρχονται στη Βιβλιοθήκη για να δανειστούν.

Οι φετινές δράσεις του Future Library έχουν τον τίτλο «Ό,τι σκέφτεσαι σκέψου το αντίθετο». Πώς μπορούν οι Βιβλιοθήκες να φέρουν τα πάνω κάτω σε μια τοπική κοινωνία; Έχουν τη δύναμη;

Νομίζω ότι την έχουν. Στην Κόνιτσα θεωρώ ότι έχουμε φέρει τα πάνω κάτω τα τελευταία τρία χρόνια. Κάθε Δεκέμβρη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού κάνουμε ένα φιλανθρωπικό παζάρι για να δωρίσουμε τα έσοδα σε κάποιον οργανισμό που ασχολείται με τα παιδιά. Γι' αυτή τη δράση ξεσηκώνεται όλη η Κόνιτσα. Η Βιβλιοθήκη, όλα τα σχολεία, ο Δήμος, οι έμποροι της Κόνιτσας. Πραγματικά, μπορούμε να φέρουμε τα πάνω κάτω σε μια κοινωνία.

Έχουν ανατραπεί τα στερεότυπα που θεωρούν τις Βιβλιοθήκες ψυχρά και απρόσωπα κτήρια, ένα μέρος βαρετό;

Όταν έρθετε στη Βιβλιοθήκη της Κόνιτσας θα δείτε ακριβώς το αντίθετο. Όλες οι Βιβλιοθήκες αρχίζουμε και γινόμαστε πιο εξωστρεφείς. Καταλαβαίνουμε ότι η εξωστρέφεια είναι αυτή που θα μας κάνει να επιβιώσουμε.

Σας ευχαριστώ. Καλή συνέχεια στις καλοκαιρινές σας δραστηριότητες.

Εμείς ευχαριστούμε.