Sat09222018

Last update09:03:40 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Η Αρχιτεκτονική Σχολή

  • PDF

SPYROSΑΠΟ την νέα σχολική χρονιά λοιπόν θα λειτουργήσει και η Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Αρχικά με 40 πρωτοετείς φοιτητές και μετά βλέπουμε.

Με την λειτουργία της συμπληρώνεται ένα ακόμη κομμάτι στο πάζλ προκειμένου ολοκληρωθεί η ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο.

- Προφανώς θετική η εξέλιξη αλλά...

 

Ο σχεδιασμός

ΕΝΑ ακόμη τμήμα προστέθηκε στο δυναμικό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το οποίο εντάχθηκε προφανώς σε ένα σχεδιασμό.

Έναν σχεδιασμό ο οποίος έγινε από τα... μέσα.

Από τις διοικήσεις δηλαδή του Πανεπιστημίου.

Και για τον οποίο οι τοπικοί φορείς δεν είχαν απολύτως κανέναν λόγο.

- Το ερώτημα είναι αν θα έπρεπε να είχαν.

 

Λάθος προσανατολισμός

ΚΑΤΑ την προσωπική μου άποψη ο σχεδιασμός ανάπτυξης του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Ηπείρου έχει λάθος κατεύθυνση.

Χρόνια τώρα.

Τουλάχιστον σε ότι αφορά την σύνδεσή του με την περιοχή.

Μια και όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν μερίμνησε η ανάπτυξη να γίνει (ως έναν βαθμό) με βάση τις ανάγκες της περιοχής.

- Προκειμένου και το Πανεπιστήμιο να συμβάλει στην προσπάθεια μιας περιοχής για πρόοδο πάνω στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαθέτει.

 

Η Ήπειρος

ΚΑΙ ποια είναι η δράση που κατά κύριο λόγο έχει αναπτυχθεί στην Ήπειρο;

Κοινή η διαπίστωση.

Ο πρωτογενής τομέας.

Στην Ήπειρο έχουμε πτηνοτροφία, κτηνοτροφία, ιχθυοκαλλιέργειες, οπωροφόρα δέντρα (πορτοκαλιές. Μανταρινιές) και μια μικρότερη δράση που αφορά τα οπωροκηπευτικά κυρίως στην Πρέβεζα.

- Δεν θα μπορούσε άραγε η ανάπτυξη του πανεπιστημίου μας να περιλαμβάνει έναν σχεδιασμό προσαρμοσμένο στις παραπάνω δράσεις;

 

Να αποκτήσει ταυτότητα

ΣΕ περίπτωση που αυτό γινόταν εκτιμώ ότι το περιφερειακό Πανεπιστήμιο της Ηπείρου θα μπορούσε να αποκτήσει ταυτότητα.

Μια και σχολές που θα παρείχαν γνώση στις παραπάνω δράσεις του πρωτογενή τομέα είτε δεν υπάρχουν σήμερα στα Ανώτατα Ιδρύματα της χώρας, είτε υπάρχουν αλλά είναι διασκορπισμένες.

Η Γεωπονική Θεσσαλονίκης και Λάρισας ας πούμε και οι κτηνιατρικές σχολές ανά την Ελλάδα.

- Θα μπορούσε λοιπόν να σχεδιαστεί η ίδρυση των σχολών με τέτοιο τρόπο που το Πανεπιστήμιό μας να είναι το μοναδικό που θα καλύπτει όλες τις ειδικότητες του πρωτογενή τομέα.

 

Μεγάλα τα οφέλη

ΑΠΟΚΤΩΝΤΑΣ αυτή την ταυτότητα το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ηπείρου τότε η προσφορά του στον τόπο μας θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.

Γιατί μέσα από την λειτουργία των σχολών και των τμημάτων τους θα μπορούσαμε να είχαμε δεκάδες εργαλεία πάνω στα οποία θα στηριζόταν η τοπική οικονομία.

Εργαλεία όπως μελέτες, έρευνες κλπ.

Πολύ δε περισσότερο όταν η χώρα μας στρέφει ξανά την προσοχή της στην ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα.

- Και μελλοντικά θα βασιστούμε σε αυτή...

 

Υπάρχει αντικείμενο;

ΣΤΟ ερώτημα αν υπάρχει αντικείμενο για να διαξιολογηθεί ένας τέτοιος σχεδιασμός η απάντηση είναι σαφώς ναι.

Από θέματα αγροτικής οικονομίας μέχρι ζητήματα ανάπτυξης νέων καλλιεργειών.

Από σύγχρονους τρόπους καλλιεργειών μέχρι τις εξαγωγικές προσπάθειες.

Από την τυποποίηση των προϊόντων μέχρι την διάθεσή τους.

Αυτά είναι ορισμένα από τα αντικείμενα γνώσεις που απουσιάζουν όχι μόνο στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την χώρα μου έλεγαν άνθρωποι του πρωτογενή τομέα με τους οποίους συζητούσα το θέμα.

- Σε κάθε περίπτωση οι σκέψεις αυτές καιρός είναι να συζητηθούν σοβαρά και υπεύθυνα από τους τοπικούς φορείς.

 

Σοβαρά τώρα...

ΚΑΙ για να το δούμε λιγάκι σοβαρά.

Ποιες σχολές έχει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων;

Αν εξαιρέσει κανείς την Ιατρική η οποία συμμετέχει ουσιαστικά στην εξυπηρέτηση των αναγκών της περιοχής τι άλλο έχει;

Φιλοσοφική Σχολή ( φιλολογίας, ιστορίας και αρχαιολογίας φιλοσοφίας, παιδαγωγικής και ψυχολογίας), Σχολή Θετικών Επιστημών (Φυσικό, Μαθηματικό, Χημείας, Μηχανικών Επιστήμης Υλικών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής), Σχολή Επιστημών Αγωγής (Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών), Σχολή Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (Οικονομικό), Σχολή Επιστημών Υγείας (Ιατρική, Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών), Σχολή Καλών Τεχνών ( Πλαστικών Τεχνών και επιστημών της Τέχνης) και η Σχολή Αρχιτεκτόνων που μόλις προστέθηκε.

- Καμία σχέση δηλαδή με την τοπική παραγωγή και ως εκ τούτου καμία προσφορά σε αυτή.

 

Μικρά και ενδιαφέροντα

- Για τρίτη ημέρα συνεχιζόταν χθες η κατάληψη του ιστορικού κέντρου του Πανεπιστημίου Αθηνών από ομάδα αντιεξουσιαστών που διαμαρτύρονται για τις φυλακές υψίστης ασφαλείας (τύπου Γ').

- Για τρίτη μέρα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παρακολουθεί αδιάφορο παρά τις εκκλήσεις από τις πρυτανικές αρχές αλλά και από τον Εισαγγελέα.

- Τόσο αγαπητά είναι αυτά τα παιδιά. Μα τόσο.

- Πίστευε κανείς πως θα κάναμε εξεταστική και θα είχαμε μέσα την περίοδο που ήταν υπουργός ο νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας;

- Μα τόσος μεγάλος έρωτας ανάμεσα στον Αλέξη και τον Κώστα.

- Δηλαδή τα μνημόνια προέκυψαν από παρθενογένεση;

- Ήρθε μια μέρα ο Παπανδρέου και αποφάσισε να βάλει την χώρα σε περιπέτεια;

- Και βέβαια να γίνει εξεταστική για το πώς μπήκαμε στα μνημόνια.

- Ο κόσμος πρέπει να μάθει όλη την αλήθεια.

- Και για να συμβεί αυτό θα πρέπει να ερευνηθεί τουλάχιστον η δεύτερη θητεία Καραμανλή.

- Αν πραγματικά θέλουμε την αλήθεια και δεν κάνουμε εξεταστικές για να ρίξουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου.

- Σε ότι αφορά τον ΓΑΠ και το ΠΑΣΟΚ τι άλλο να πάθουν;

- Ο μεν πρώτος δεν μπόρεσε ούτε βουλευτής να εκλεγεί το δε ΠΑΣΟΚ μείωσε τη δύναμή του στο 4%.

- Και οι δύο τιμωρήθηκαν από τον λαό.

- Ωστόσο εκτιμώ ότι έστω και μέσα από αυτή την κουτσουρεμένη εξεταστική θα αποκαλυφθούν οι ευθύνες Καραμανλή.

- Οι οποίες μέχρι σήμερα για κάποιον περίεργο λόγο καλύφθηκαν και από κόμματα της Αριστεράς.

- Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει εξήγηση.

- Μια και στόχος δεν ήταν τα κόμματα της δεξιάς, αλλά η λεηλασία των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ.

- Για να γίνουμε σήμερα κυβέρνηση.

- Καλό σας βράδυ.