Sat11172018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ικανοποιημένοι από τη μη «προτυποίηση» της Ζωσιμαίας οι καθηγητές της

  • PDF

Ευθύνες σε εξωθεσμικούς παράγοντες για την απώλεια ενός πρότυπου Λυκείου στα Γιάννενα

Ανακοίνωση με την οποία εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το γεγονός πως το Λύκειο της Ζωσιμαίας δεν εντάχτηκε στη λίστα των προτύπων εξέδωσε ο Σύλλογος Καθηγητών του σχολείου.

Σε αυτή μεταξύ άλλων τονίζει ότι το Γενικό Λύκειο της Ζωσιμαίας δεν χρειάζεται να γίνει πρότυπο για να εκπαιδεύσει σωστά τους μαθητές που φοιτούν σε αυτό καθώς και ότι ουδέποτε είχε εκφραστεί η επιθυμία από κανένα Φορέα εντός ή εκτός εκπαίδευσης να μετατραπεί το Λύκειο της Ζωσιμαίας σε πρότυπο.

Αντίθετα, όπως σημειώνουν, εξωθεσμικοί παράγοντες ήταν εκείνοι που ήθελαν τη Ζωσιμαία ως πρότυπο και σύμφωνα με του καθηγητές είναι οι υπαίτιοι που δεν προχώρησε η περίπτωση του νέου κτιρίου στην Ανατολή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των καθηγητών της Ζωσιμαίας έχει ως εξής:

«Στις 12 Μαΐου 2015 έληξε το πρόβλημα που ταλάνισε μία ολόκληρη χρονιά το Γενικό Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Το σχολείο μας αποσυνδέθηκε τελικά από το θεσμό των Προτύπων σχολείων, γεγονός που βρίσκει σύμφωνους τους αρμόδιους φορείς, δηλαδή τον Περιφερειάρχη Ηπείρου, το Δήμο Ιωαννιτών, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.Το ΓΕΛ Ζωσιμαίας Σχολής γνωρίζει την ιστορία του και την τιμά. Τις τελευταίες δεκαετίες γράφει τη δική του ιστορία, χωρίς να είναι Πρότυπο. Είναι ένα σχολείο καταξιωμένο στη γιαννιώτικη κοινωνία για το ήθος και τις επιδόσεις των μαθητών του, όπως εξάλλου και τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης. Απόφοιτοι του σχολείου, μετά το 1963 (τελευταίο έτος λειτουργίας ως προτύπου), είναι επιτυχημένοι επιστήμονες και επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και αγαπούν και νοσταλγούν αυτό το σχολείο.

Για να πληροφορηθεί και η γιαννιώτικη κοινωνία, πρέπει να αναφέρουμε ιστορικά ότι η «Ζωσιμαία Σχολή» λειτούργησε ως Πρότυπο Γυμνάσιο μόνο από το 1937 μέχρι και το 1963 (Λειτούργησε αρχικά στο ιστορικό κτίριο που σήμερα στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο, στη συνέχεια, λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μεταστεγάστηκε στο Παλαιό Ρουμανικό Σχολείο και από το 1957 στο σημερινό κτίριο). Μετά τον οριστικό διαχωρισμό των Γυμνασίων από τα Λύκεια, το Λύκειο λειτούργησε αποκλειστικά ως Γενικό Δημόσιο Σχολείο με καθαρά γεωγραφικά κριτήρια. Οι δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του επιβαρύνουν αποκλειστικά το Ελληνικό Δημόσιο και τους φορολογούμενους πολίτες.Το 2011 καθιερώθηκε ο θεσμός των Προτύπων – Πειραματικών σχολείων. Το Λύκειο Ζωσιμαίας δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον να μετατραπεί σε Πρότυπο Πειραματικό, όπως άλλωστε και κανένα άλλο Λύκειο της πόλης. Από εκείνη τη στιγμή και μετά έγιναν προσπάθειες από κάποιους εξωθεσμικούς παράγοντες να συνδεθεί το Λύκειο αυτό με το συγκεκριμένο θεσμό. Οι προσπάθειες είχαν ως αποτέλεσμα αφενός να μην αξιοποιηθεί για την ίδρυση ενός Προτύπου - Πειραματικού Λυκείου το νεόδμητο σχολείο της Ανατολής, όπως ήταν η βούληση των θεσμικών παραγόντων της πόλης και αφετέρου το Δεκέμβριο του 2014 να αλλάξει ο νόμος και να μετατραπεί το Γενικό Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής σε Πρότυπο – Πειραματικό, παρά την αντίθετη βούληση της Περιφέρειας Ηπείρου, του Δήμου Ιωαννιτών, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων , του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου και του Συλλόγου Διδασκόντων. Είναι λάθος λοιπόν κάποιοι να κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου Ζωσιμαίας για όλα τα παραπάνω και να απευθύνονται σ' αυτούς με απαξιωτικούς και αυθαίρετους χαρακτηρισμούς.Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Τρέφει όνειρα, μνήμες και ελπίδες. Χτίζει σχέσεις. Ζωντανεύει από την παρουσία των μαθητών και των καθηγητών τους οι οποίοι δίνουν ό,τι καλύτερο για να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος για το Λύκειο, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί εξάλλου. Εμείς θα συνεχίσουμε το έργο μας με αυταπάρνηση και αίσθηση υψηλού καθήκοντος και θα διατηρήσουμε ένα υψηλό επίπεδο στην ποιότητα της δουλειάς μας».