Fri11162018

Last update08:09:27 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Σταύρος Καλογιάννης: Η απραξία του Υπουργείου Υποδομών βάλτωσε τις εργασίες στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους που αποτελούν την ατμομηχανή της οικονομίας

  • PDF

ionia odos04 03.06.13Ακριβώς πριν ένα χρόνο, στις 15 Σεπτεμβρίου 2014, ο τότε Υπουργός Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδης είχε ανακοινώσει, μετά από σύσκεψη στο εργοτάξιο της Πέρδικας ότι «εντός μηνός» το Στρατόπεδο στο Αβγό Ιωαννίνων θα είχε παραδοθεί στον κατασκευαστή της Ιόνιας οδού. Είχα εκφράσει τότε έντονες επιφυλάξεις για το χρονοδιάγραμμα. Πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος και το στρατόπεδο ακόμα δεν έχει παραδοθεί! Η καθυστέρηση οφείλεται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥπΕΘΑ) το οποίο αργοπόρησε εξαιρετικά να προωθήσει τα σχετικά Πρωτόκολλα παραχώρησης της έκτασης.

Προφανώς η απελθούσα ηγεσία του ΥπΕΘΑ υπό τους Υπουργούς κυρίους Καμμένο και Ήσυχο, δεν είχε συνειδητοποιήσει τις μεγάλες επιπτώσεις και το τεράστιο κόστος με το οποίο επιβαρύνεται το έργο, δηλαδή οι Έλληνες πολίτες, από αυτήν την αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Εάν συνυπολογιστεί ότι μπήκαμε στο φθινόπωρο και ότι δεν αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα οι εργασίες, είναι βέβαιο ότι θα πρέπει και καταβληθούν συντονισμένες ενέργειες μετά τις εκλογές ώστε να μην χρειαστεί και νέα παράταση, πέρα από τη διετή που δόθηκε πρόσφατα, και μετέθεσε την ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού το καλοκαίρι του 2017.

Αντίστοιχες καθυστερήσεις παρατηρούνται το τελευταίο οκτάμηνο και στους άλλους μεγάλους οδικούς άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης:

 Ο αυτοκινητόδρομος «Μορέας» έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί εδώ και ένα χρόνο αλλά το τμήμα πριν από τη Σπάρτη δεν δίνεται στην κυκλοφορία γιατί εκκρεμούν οφειλές του Δημοσίου προς τον παραχωρησιούχο.

 Στον αυτοκινητόδρομο «Αιγαίου» (Μαλιακός κόλπος – Κλειδί Ημαθίας), ο οποίος έχει επίσης ολοκληρωθεί από το 2014 σε ποσοστό 92%, έχουν διακοπεί οι εργασίες διότι εκκρεμούν οφειλές του Δημοσίου προς τον παραχωρησιούχο ύψους 80 εκατ. ευρώ.

 Στην Ολυμπία οδό, μετά την υποχρεωτική άδεια που είχε δοθεί το καλοκαίρι (!) στους εργαζόμενους λόγω στάσης πληρωμών από πλευράς Δημοσίου, επιχειρείται τώρα, με την υπηρεσιακή Κυβέρνηση, να επανέλθουν οι εργασίες σε κανονικούς ρυθμούς.

 Για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), πέρα από τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση, το Υπουργείο δεν έχει ακόμα καταλήξει στην χάραξη του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία οδός, που θα έπρεπε να είχε γίνει προ οκταμήνου!

Είναι προφανές ότι η απραξία του Υπουργείου Υποδομών και η στάση πληρωμών που είχε κηρύξει η απελθούσα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, βάλτωσαν τις εργασίες στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, που αποτελούν την ατμομηχανή της οικονομίας αυτή την δύσκολη περίοδο, καθώς απασχολούν, αμέσως και εμμέσως, δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους.

Υπό τις συνθήκες αυτές, το μέλλον τους καθίσταται αβέβαιο.