Tue10172017

Last update05:16:03 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ιόνια τέλος αλλά... με ανοιχτές εκκρεμότητες για την Ήπειρο

  • PDF

ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

ionia ampeliaΤο τέλος της κατασκευής της Ιόνιας οδού σήμανε η παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος από Πέρδικα Ιωαννίνων έως Ανισόπεδο Κόμβο ένωσης με την Εγνατία Οδό, μήκους 14 περίπου χιλιομέτρων.

Με αυτή την τελευταία παράδοση, το σύνολο της Ιόνιας Οδού δηλαδή 196 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου θα βρίσκονται σε κυκλοφορία, μετατρέποντας το ταξίδι διάρκειας 3,5 ωρών από Αντίρριο έως Ιωάννινα σε μια ασφαλή, ξεκούραστη διαδρομή της 1 ώρας & 40 λεπτών.

Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία διαθέτει ανά κατεύθυνση, όπως και το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.

Στα 14 αυτά χιλιόμετρα θα λειτουργούν δυο Ανισόπεδοι Κόμβοι: i) Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και ii) Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Με την παράδοση τους σε κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό στο κόμβο Ιωαννίνων, μειώνεται στο μισό και δε θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, πέραν από απαίτηση ετών με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας και την παύση της απομόνωσης της Ηπείρου, υπήρξε μια τεράστια κατασκευαστική πρόκληση για την ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις.

Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.

 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.

 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις

 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Η Ιόνια Οδός, είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ο οποίος διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και με την ολοκλήρωσή του:

 Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.

 Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.

 Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα είναι στην παρούσα φάση δυο: α) Κλόκοβας και β) Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι 2 από τις συνολικά 4 ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου.

Μέσα στο επόμενο διάστημα, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού.

Κλείνοντας επισημαίνουμε, ότι εξαρχής η Νέα Οδός προσφέρει σε κάθε οδηγό, σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού που βρίσκεται σε κυκλοφορία, μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:

Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

Β) 4ψήφιο αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 2641 306 306

Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

Έργο πνοής

Τεράστιο έργο με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο των παραγωγικών δραστηριοτήτων και κατ΄επέκταση για την οικονομία χαρακτήρισε το έργο της Ιόνιας Οδού ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Στις δηλώσεις που έκανε μετά την τελετή παράδοσης ανέφερε ότι το συγκεκριμένο έργο, που ουσιαστικά συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, αλλάζει τον κυκλοφοριακό χάρτη σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς, όπως είπε, "αν κάποιος θέλει να μετακινηθεί από το λιμάνι της Πάτρας προς τη Θεσσαλονίκη, πλέον, όσον αφορά τον χρόνο και το δίκτυο, η διαδρομή είναι πολύ πιο εύκολη και λιγότερος ο χρόνος που απαιτείται".

"Τα έργα δεν ανήκουν στις κυβερνήσεις, δεν ανήκουν στους υπουργούς. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πλήρωσε και θα τα χρησιμοποιήσει", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ευχαρίστησε όλους όσους συνέβαλαν στην αποπεράτωση του οδικού άξονα κάνοντας ειδική αναφορά και στον πρώην υφυπουργό Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος ήταν παρών και υπογράμμισε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ανοίξουν νέα μέτωπα στα οδικά έργα.

Αυτό που προέχει είναι η σύνδεση Ιόνιας και Εγνατίας με την Κακαβιά και την Αλβανία. "Το έργο το χρωστάμε στην Ήπειρο και με την κατασκευή του θα έχουν ολοκληρωθεί οι οδικοί άξονες" ανέφερε χαρακτηριστικά... «Η Ιόνια Οδός, είναι ένα έργο –πνοής για την περιοχή μας και η ολοκλήρωσή της μαζί την παρουσία της Εγνατίας αίρει την οδική απομόνωση της Ήπειρο και φέρνει τα Γιάννενα όλο και πιο κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Ιωαννίνων, Νίκος Γκόλας ο οποίος έδωσε το παρών στην παράδοση του τελευταίου τμήματος της Ιόνιας οδού.

«Με την ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού έργου, είναι πια στο χέρι μας να εκμεταλλευτούμε την Ιόνια τόσο σε αναπτυξιακό επίπεδο όσο και σε τουριστικό επίπεδο σε συνδυασμό φυσικά και με άλλες υποδομές όπως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων για το οποίο δίνουμε μάχη προκειμένου να αναβαθμιστεί.

Για εμάς η πλήρης ολοκλήρωση του έργου θα έρθει όταν ο άξονας φτάσει μέχρι την Κακαβιά.

Ελπίζουμε ότι το υπουργείο θα έχει σύντομα θετικά νέα τόσο για τον άξονα Γιάννενα Κακαβιά όσο και για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων ώστε οι υποδομές στην περιοχή μας να είναι πλέον ολοκληρωμένες και να μπορέσουν να συμβάλουν στην προσπάθεια εξωστρέφειας που κάνουν τα Γιάννενα και ολόκληρη η Ήπειρος», κατέληξε.

Οι εκκρεμότητες

Μπορεί ο δρόμος να ολοκληρώθηκε ωστόσο για την Ήπειρο παραμένουν ανοιχτές κάποιες σημαντικές εκκρεμότητες.

Αυτές της σύνδεσης της Ιόνιας με την Πρέβεζα και φυσικά η ολοκλήρωση του Γιάννενα Κακαβιά.

Τοπικοί φορείς είχαν την ευκαιρία και χθες να θυμίσουν τα δύο αιτήματα αυτά στον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη με την ελπίδα ότι θα ικανοποιηθούν καθώς τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μια ολιστική παρέμβαση στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου.

Παράλληλα ανοιχτό είναι το θέμα της υπερφόρτωσης στον κόμβο της Εγνατίας οδού, όπου θα καταλήγουν και όσοι θα έρχονται από την Ιόνια. Γι' αυτήν υπάρχουν δύο λύσεις: ή η έξοδος στο Αβγό ή η συνέχιση της Ιόνιας οδού εντός τουλάχιστον του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων. Η περιφερειακή αρχή επισημαίνει ότι ο κ. Καχριμάνης είχε θέσει τον προβληματισμό με την υπερφόρτωση του κόμβου της Εγνατίας στον υπουργό και στον γενικό γραμματέα Υποδομών, οι οποίοι, όπως σημειώνεται, είχαν δείξει κατανόηση χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχουν δοθεί οι σχετικές οδηγίες. «Απευθύνουμε δημόσια έκκληση, ώστε έστω και την τελευταία στιγμή, να επικρατήσει η κοινή λογική και να μη μετατραπεί σε μαρτύριο η έξοδος των χιλιάδων οχημάτων προς Ιωάννινα-Αλβανία στον κόμβο της Εγνατίας οδού με την εθνική οδό Ιωαννίνων-Αθηνών» σημείωσε με νόημα ο Περιφερειάρχης.