Fri11162018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Η θέση της Ηπείρου στα νέα μεγάλα έργα

  • PDF

nea ergaΤα νέα μεγάλα έργα που σιγά-σιγά βλέπουμε να μπαίνουν στην σκακιέρα έχουν μία διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Δεν έχουν ως επίκεντρο τα οδικά έργα, αν και υπάρχουν ακόμα αρκετά σε αυτή την κατηγορία.

Μέσα από τη νέα αυτή γενιά βλέπουμε περισσότερα σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα, διαμορφώνοντας μία νέα τάση στον τεχνικό χώρο. Αυτό το στοιχείο είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει την λειτουργία πολλών τεχνικών εταιρειών.

Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το "μοίρασμα" αυτών των έργων. Εδώ πρέπει να πούμε ότι επίσης η απουσία πολλών οδικών έργων επηρεάζει την διασπορά τους. Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων που εξ ορισμού ήταν διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα φέρνει ξανά τα έργα στην Αττική.

Είναι ένα πρώτο δυνατό στοιχείο. Η πρωτεύουσα και γενικότερη η Αττική εμφανίζονται και πάλι με πληθώρα έργων μετά από περίπου 12 χρόνια λίγων μεγάλων projects. Σημαντική παρουσία στον "χάρτη των έργων" έχει πλέον και η Κρήτη με δύο mega-projects. Επίσης σημαντική παρουσία καταγράφεται σε Δυτική Ελλάδα και Θεσσαλία.

Μάλιστα δύο έργα της Δυτικής Ελλάδας αφορούν άμεσα και την Ήπειρο, ειδικά την περιοχή της Πρέβεζας. Μιλάμε φυσικά για την ολοκλήρωση του Άκτιο-Αμβρακία και το οδικό έργο Άκτιο-Λευκάδα..

Στην Ήπειρο έχουμε το Ιωάννινα-Κακαβιά ως επέκταση της Ιόνιας Οδού, τα αποχετευτικά έργα σε Ηγουμενίτσα και Πρέβεζα και τον κάθετο άξονα προς τα Τζουμέρκα, με το μεγάλο ερωτηματικό φυσικά να παραμένει και η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα.

Στην Δυτική Μακεδονία έχουμε κι έδ ένα έργο με ηπειρωτικό ενδιαφέρον.

Το Τρίκαλα-Εγνατία του Ε65 (μαζί με Θεσσαλία). Εδώ παρατηρείται πλήρης έλλειψη νέων έργων και θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά μέχρι να δούμε να ξεπηδούν και πάλι μεγάλα έργα για την περιοχή όπως αυτό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.