Sun11182018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Αλλαγές σε ορισμένους στόχους προτείνει ο Ν. Γκόλας

  • PDF

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ "ΙΩΑΝΝΙΝΑ"

NIKOS-GKOLASΥψηλές πληρότητες αναμένονται τις ημέρες του Πάσχα για τους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής. Κι όταν λέμε τουριστικός προορισμός εννοούμε πια το brand «Ιωάννινα» και μιλώντας για κίνηση, ακόμα και οι υπεύθυνοι του Δήμου Ιωαννιτών εννοούν Γιάννενα, Ζαγόρι, Μέτσοβο και Τζουμέρκα.

Η περιοχή μας δεν είναι πρώτη επιλογή για τον εσωτερικό τουρισμό κατά τις ημέρες του Πάσχα, ακόμα και φέτος που η Ανάσταση είναι νωρίς ημερολογιακά, ωστόσο σε σχέση με προηγούμενες χρονιές η κίνηση αναμένεται συγκριτικά αυξημένη, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τουρισμού του Δήμου Ιωαννιτών Νίκο Γκόλα.

Οι μέχρι σήμερα κρατήσεις των ξενοδοχείων της περιοχής συνηγορούν γι' αυτό, ενώ παράλληλα, οι οδικοί άξονες διευκολύνουν και τις μετακινήσεις χωρίς μακρόπνοο προγραμματισμό, τις «βόλτες» της τελευταίας στιγμής δηλαδή. Τα Γιάννενα βρίσκονται σε μια φάση κατά την οποία η αυξημένη τουριστική κίνηση δεν είναι είδηση.

Αναθεώρηση επιχειρησιακού σχεδίου

Έχουν περάσει δύο χρόνια και ένας μήνας από τη στιγμή της παρουσίασης του επιχειρησιακού σχεδίου για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προορισμού «Ιωάννινα» στην Ελλάδα και το εξωτερικό που είχε ορίζοντα τετραετίας. Ήταν προϊόν συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Ιωαννιτών, του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων και της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων και ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας το είχε χαρακτηρίσει στη δημόσια παρουσίαση, στις 7/3/2016, παρουσία του συναδέλφου του από τη Θεσσαλονίκη Γιάννη Μπουτάρη, «ένα πραγματικό σχέδιο πτήσης».

Το «IOANNINA OLD. NEW. YOU» που ήταν το μότο αυτού του master plan δεν αλλάζει, ωστόσο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νίκος Γκόλας εκτιμά πως πρέπει να αναθεωρηθούν πτυχές αυτού του σχεδίου, δεδομένου ότι έχουν αλλάξει κάποιοι παράγοντες που υπέβαλαν τότε συγκεκριμένες κατευθύνσεις της τουριστικής προβολής.

Σε εκείνη τη δημόσια παρουσίαση, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων έκανε παράπονα για την κατάσταση του αεροδρομίου «Βασιλεύς Πύρρος». Σήμερα το αεροδρόμιο έχει ανακτήσει τη θέση του στο διεθνή χάρτη των αερολιμένων και με τη θέση σε λειτουργία και του g – bass - οσονούπω ελπίζουμε - μιλάμε πια, για άλλες δυνατότητες προσέλκυσης τουριστών. Τότε, αναμέναμε την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, σήμερα το «θαύμα» της εύκολης και γρήγορης μετάβασης από τη νότια και κεντρική Ελλάδα προς τα Γιάννενα, είναι πια γεγονός.

Όλα αυτά δημιουργούν την ανάγκη μιας νέας στοχοθεσίας ενόσω εξακολουθεί να εφαρμόζεται το εγκεκριμένο master plan, το οποίο περιλαμβάνει τις εξής στοχεύσεις:

- Branding & Web/Social Media Strategy & Presence

- Destination Management/Promotion & Campaigns

- Growth Strategy of Ioannina as a MICE Destination (Στρατηγική Ανάπτυξης Ιωαννίνων ως προορισμού συνεδριακού τουρισμού)

- Benchmarking & Customer satisfaction Surveys (Μελέτες συγκριτικής αξιολόγησης και ικανοποίησης πελατών)

Οι αγορές-στόχοι τέλος, που είχαν καθοριστεί για το 2016 ήταν οι εξής: Γερμανία, Βέλγιο, Τουρκία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα. Εκ των πραγμάτων αντιλαμβάνεται κανείς πως η χώρα της Τουρκίας έχει βγει εκτός προγραμματισμού και λόγω των συχνών τρομοκρατικών γεγονότων της προηγούμενης χρονιάς και εσχάτως, λόγω των εντάσεων με τη χώρα μας.

Η Γερμανία από την άλλη, είναι μια χώρα στόχος που δουλεύεται και σύμφωνα με τον κ. Γκόλα θα πρέπει να συνεχίσει να δουλεύεται συνεχώς και στο μέλλον, ανεξάρτητα με το αν θα είναι ίδια η δημοτική αρχή. Κατά τα λοιπά, οι αγορές των Βαλκανικών χωρών, της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Κύπρου, παραμένουν αποτελεσματικές για την περιοχή μας και κάθε κίνηση αποδίδει.