Tue11202018

Last update12:56:35 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Πανάκριβή μου Εγνατία

  • PDF

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΩΤΙΑ ΦΕΡΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

diodia ionia agrinioΑυξήσεις φωτιά στα διόδια της Εγνατίας Οδού, φέρνει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του 2019. Από την ίδια ημέρα καταργούνται και όλες οι απαλλαγές που ίσχυαν πλην εκείνων που αφορούν στους ανέργους. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογράφεται από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Χρήστο Σπύρτζη, προβλέπει 18 σταθμούς διοδίων, από δεκατρείς που λειτουργούν τώρα καθώς και 43 σταθμούς πλευρικών διοδίων!

Η μεγάλη επιβάρυνση που συνοδεύεται από κατάργηση όλων των απαλλαγών που είχαν ισχύσει έστω και για μερικούς μήνες, προκαλεί τις εύλογες αντιδράσεις των πολιτών.

Το κόστος για μικρές διαδρομές, όπως είναι αυτή από τα Γιάννινα στην Ηγουμενίτσα ή από τα Γιάννινα στο Μέτσοβο, θα αυξηθεί σημαντικά και σε συνδυασμό με την αύξηση στα καύσιμα θα κάνει την κίνηση απαγορευτική!

Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα του επικαιροποιημένου μνημονίου για το κλείσιμο του προγράμματος, αλλά και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έως και 35 έτη ο οποίος είναι σε εξέλιξη.

Με τη νέα απόφαση η χρέωση ανά χιλιόμετρο στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας ορίζεται σε πέντε λεπτά, από τρία λεπτά που είναι τώρα για την κατηγορία οχημάτων 2, που αφορά στα συμβατικά ΙΧ.

Ως εκ τούτου, για την απόσταση των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους στον Έβρο, οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλλουν 32,9 ευρώ από 19,7 ευρώ που πληρώνουν τώρα.

Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (67%).

Για τον σταθμό Παμβώτιδα, στο Δροσοχώρι, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.

Για να εφαρμοστεί η νέα εμπορική πολιτική από 1η Ιανουαρίου 2019 απαιτείται η έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αν οι υπηρεσίες της Κομισιόν αποφασίσουν πως η χρέωση πρέπει να είναι διαφορετική, τότε οι τιμές θα αναπροσαρμοστούν αναλόγως, σύμφωνα με την απόφαση.

Η πρώτη επίσημη αντίδραση

Η πρώτη αντίδραση ήρθε από το Δήμο Ιωαννιτών ο οποίος με ανακοίνωσή του εκφράζει την αντίθεσή του στις αυξήσεις που προβλέπονται στα διόδια της Εγνατίας.

«Πάγια θέση του δήμου μας είναι η μείωση της τιμής των διοδίων για ορισμένες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και για εργαζόμενους που μετακινούνται, για λόγους εργασίας εντός νομού, ενώ ζητάμε να επιταχυνθούν και να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες εφαρμογής ενός ενιαίου, αναλογικού και δίκαιου συστήματος διοδίων και, κυρίως, η όποια τιμολογιακή πολιτική να αποφασίζεται σύμφωνα με τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα.

Tέλος, πρέπει όλοι οι φορείς της Ηπείρου να κλιμακώσουμε από κοινού τις πολιτικές μας παρεμβάσεις στην κατεύθυνση των παραπάνω προτάσεων ή και όποιων άλλων αποφασιστούν.

Είναι αρχή μας και το έχουμε αποδείξει μέχρι σήμερα, πως σε όλα τα μεγάλα ζητήματα πρέπει να υπάρχει συνένωση δυνάμεων για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα», αναφέρει στην ανακοίνωση.