Mon10212019

Last update12:09:49 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Το πρόγραμμα της Ν.Δ. για την παιδεία παρουσιάστηκε στα Γιάννενα

  • PDF

Το πρόγραμμα της ΝΔ για την παιδεία, συζητά στις επαφές με συνδικαλιστικούς φορείς και το πρωί της Κυριακής, βρέθηκε στα Γιάννενα για να μιλήσει γι' αυτό σε μια εκδήλωση της ΝΟΔΕ Ιωαννίνων της ΝΔ, η βουλευτής επικρατείας του κόμματος και αρμόδια τομεάρχης παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, η κ. Κεραμέως μίλησε για τους βασικούς άξονες του προγράμματος της ΝΔ για την παιδεία, τονίζοντας πως το κόμμα της δίνει βαρύτητα στην ηλικία από 0 ως 6 ετών, γιατί η παιδεία φτιάχνεται από τη βάση και όχι από τα κεραμίδια... Υποστήριξε πως θα δημιουργηθούν οι δομές για καθολική υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Για το δημοτικό σχολείο, η ΝΔ υποστηρίζει τις ήπιες δεξιότητες και τις ψηφιακές δεξιότητες. Ενώ όπως είπε στο παρελθόν η πρόκληση ήταν το πως θα φτάσουμε στη γνώση, η πρόκληση της νέας γενιάς είναι το φιλτράρισμα της γνώσης, ο διαχωρισμός της σωστής από τη λαθεμένη πληροφορία και άρα οι δεξιότητες, η κριτική σκέψη με ορίζοντα το 2035, καθώς τα σημερινά νήπια τότε περίπου τότε θα βγουν στην αγορά εργασίας.

Η ΝΔ υπόσχεται από ένα πρότυπο πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, κατηγόρησε την κυβέρνηση που άφησε στα Γιάννενα «μισό πρότυπο σχολείο» και για την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η ΝΔ μιλά για την ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμπλήρωσε πως η ΝΔ μιλά για Λύκεια αυτόνομα και εξωστρεφή που να μην ελέγχονται ασφυκτικά.

«Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον προϋπολογισμό για την παιδεία βεβαίως» για να συμπληρώσει τους παράλληλους στόχους όπως είναι το να δοθούν περαιτέρω χρηματοδοτικά εργαλεία σε ΑΕΙ και ανέφερε το παράδειγμα του προβλήματος στέγασης των φοιτητών στα Γιάννενα. «Γιατί να μη φτιάξουμε εστίες μέσω ΣΔΙΤ και άρα να πάμε στην αξιοποίηση και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων;» αναρωτήθηκε. Πρόσθεσε και την πρόταση για φορολογικά κίνητρα σε όσους κάνουν δωρεές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναλυτικά αναφέρθηκε στον παράλληλο στόχο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων που όπως είπε. θα περιορίσουν το brain drain, θα επαναφέρει μέρος από το 60% των Ελλήνων πανεπιστημιακών που σήμερα διδάσκουν στο εξωτερικό, θα επαναφέρει μέρος από τους 37.000 φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό και αν δοθεί η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων, πέρα από τον περιορισμό της φυγής πόρων που εκτιμώνται στο μισό δισ. ευρώ κάθε χρόνο, θα υπάρξει και αύξηση του ΑΕΠ κατ' εκτίμησε στο 1,5 με 2% . «Γιατί όλες οι χώρες του πλανήτη, χώρες όπως το Μπουτάν, η Βενεζουέλα και η Βόρεια Κορέα να δίνουν τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και γιατί να μην υπάρχει η δυνατότητα σε κάποιον να το κάνει στη χώρα μας που στο τέλος, θα κρίνει η αγορά αν μπορεί να υπάρχει...» τόνισε.

Ερωτηθείσα για τη χαμένη ευκαιρία αναθεώρησης του άρθρου 16, στην εν εξελίξει συνταγματική αναθεώρηση, η κ. Κεραμέως απάντησε για τη ΝΔ πως «πρόθεσή μας είναι οι νομοθετικές ρυθμίσεις που να μπορέσουν να κάνουν πιο εξωστρεφή τα δημόσια πανεπιστήμια, με μεγαλύτερες συνεργασίες και βαθύτερες με περισσότερα ιδρύματα«.

Συμφώνησε πως για το άμεσο χρονικό διάστημα η συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 16 έχει ναυαγήσει αλλά δεν αναφέρθηκε περισσότερο στις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει ως κυβέρνηση η ΝΔ.

Ερωτηθείσα για την συνένωση ΑΕΙ και ΤΕΙ, η κ. Κεραμέως τόνισε πως δεν είναι θέμα τοπικού χαρακτήρα για τα Γιάννενα μόνο, η άναρχη αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. «Η αντίθεση μας είναι επί της αρχής στο όλο σχέδιο γιατί έγινε με ένα και μόνο κριτήριο, τη μικροπολιτική στόχευση» είπε.

Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την κ. Κεραμώς, βρήκε εξ αρχής αντίθετη τη ΝΔ γιατί γίνεται χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ και γιατί γίνεται χωρίς μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας. Η τεχνολογική εκπαίδευση πρέπει να ενισχυθεί, συμπλήρωσε γιατί αυτή είναι η παγκόσμια τάση, σε απόλυτη ισοτιμία με τα πανεπιστήμια.

Αξιολόγηση και προσλήψεις

Ερωτηθείσα σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως τόνισε πως δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα διττή στόχευση: την επιβράβευση των αρίστων και μέσω επιμόρφωσης τα κίνητρα για τη βελτίωση σε όσους δεν αποδίδουν.

Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις στην εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, η κ. Κεραμέως τόνισε πως «οι άλλες προσλήψεις είναι στον αέρα αφού καμία δεν έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό. Οι μόνες που έχουν εγγραφεί είναι αυτές της ειδικής αγωγής και άρα η κυβέρνηση εξαγγέλλει προσλήψεις για την επόμενη κυβέρνηση«.

Στόχος της ΝΔ που αναγνωρίζει πως είναι γηρασμένος ο εκπαιδευτικός πληθυσμός, είναι να καταγραφούν τα κενά με γεωγραφική διασπορά και λαμβάνοντας υπόψη τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και ακολούθως, σύμφωνα με το δημοσιονομικό περιθώριο, να δοθεί βάρος στις προσλήψεις για την παιδεία και την υγεία. Προτεραιότητα είναι ο τομέας της ειδικής αγωγής γιατί όπως εξήγησε η τομεάρχης της ΝΔ, κάθε φορά που φεύγει ένας δάσκαλος από το σχολείο εφόσον είναι αναπληρωτής, διαρρηγνύεται η σχέση με το παιδί με τις ειδικές δεξιότητες.

Σχετικά άρθρα