Δύο προτάσεις για σημαντικά έργα στο ΕΣΠΑ από το Δήμο Ιωαννιτών

ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΣΙΑΡΑΒΑ

dhmarxeioΔύο προτάσεις για χρηματοδότησης σε δύο διαφορετικές προσκλήσεις της Ε.Υ.Δ. Περιφέρειας Ηπείρου θα καταθέσει ο Δήμος Ιωαννιτών μετά την έγκριση που έδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της Τετάρτης.

Πρόκειται για την πρόταση με τίτλο: «Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού σταδίου – κόμβος Βογιάνου)» και αυτήν με τίτλο: «Διαμορφώσεις – Πεζοδρομήσεις στην περιοχή Σιαράβα».

Η πρώτη πρόταση του Δήμου περιλαμβάνει δυο υποέργα συνολικού προϋπολογισμού 27.190.000,00€ και συγκεκριμένα:

Το κύριο υποέργο με τίτλο «Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού σταδίου – κόμβος Βογιάνου» με προϋπολογισμό: 24.790.000,00€.

Το υποέργο με τίτλο: «Απαλλοτριώσεις» με εκτιμώμενο προϋπολογισμό: 2.400.000,00€.

Η δεύτερη πρόταση περιλαμβάνει τρία υποέργα συνολικού προϋπολογισμού 2.747.600,00€ και συγκεκριμένα:

Το κύριο υποέργο με τίτλο «Διαμορφώσεις – Πεζοδρομήσεις στην Σιαράβα» με προϋπολογισμό: 2.200.000,00€.

Το υποέργο της ΔΕΔΔΗΕ με τίτλο: «Υπογειοποίηση δικτύων ΔΕΗ Α.Ε. στην περιοχή Σιαράβα» με προϋπολογισμό: 250.000,00€

Το υποέργο: «Προμήθεια συστημάτων υπόγειας αποθήκευσης απορριμμάτων στην περιοχή της Σιαράβας» με προϋπολογισμό: 297.600,00€

Δακτύλιος

Σε ότι αφορά το έργο του μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων συνδέει το Μητροπολιτικό Κέντρο στο νότιο άκρο της πόλης (οδός Βογιάννου) μέσω της Λεωφόρου Γεννηματά, της Λεωφόρου Ιωνίας, της Λεωφόρου Ειρήνης μεταξύ των οικισμών Ανατολής-Κατσικά και μιας προτεινόμενης περιαστικής οδού στο νότιο όριο του οικισμού Ανατολής, με την Οδό Ιωαννίνων στο ύψος του Πανηπειρωτικού Σταδίου. Το οδικό δίκτυο ολοκληρώνει τη σύνδεσή του με την Εθνική Οδό μέσω του υπολειπόμενου τμήματος της οδού Ιωαννίνων, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας:

• της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας

• της οδού Ιωαννίνων (Ανατολή)

• της Οδού 3η2 Σεπτεμβρίου (Κατσικά)

Το οδικό δίκτυο ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στη συμβολή της Λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάννου και καταλήγει στη συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο με την οδό Ιωαννίνων του Δημοτικού Διαμερίσματος Ανατολής. Έχει συνολικό μήκος 4.360,00 μ περίπου.

Στο μεγαλύτερο μήκος της ταυτίζεται με τις ήδη διανοιγμένες οδούς των ρυμοτομικών σχεδίων Ιωαννίνων, Ανατολής και Παμβώτιδας(οδός Γεννηματά και Λεωφόροι Ιωνίας, Ειρήνης). Η αρτηρία σε όλα τα τμήματά της αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το πλάτος της κάθε λωρίδας κυκλοφορίας ανέρχεται σε 3,25μ.

Το έργο αποτελείται από 8 αρτηρίες μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται 8 σύγχρονοι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι (Round About).

"Ξεκινάμε την υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με το μεγαλύτερο έργο, που έχει υποβάλλει ποτέ ο Δήμος Ιωαννιτών. Είναι ένα σημαντικό οδικό έργο, που ολοκληρώνει το μεγάλο δακτύλιο της πόλης και ταυτόχρονα αποτελεί χωρική και πολεοδομική προτεραιότητα του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ιωαννίνων και των πολεοδομικών μελετών Ανατολής και Κατσικάς", είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μανταλόβας στην εισήγησή του, ευχαριστώντας παράλληλα τα στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας, της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και τους εξωτερικούς συνεργάτες του Δήμου που εργάστηκαν σκληρά αλλά και αποτελεσματικά για την τεχνική ωρίμανση του έργου.

Σιαράβα

Το Δημοτικό Συμβούλιο στις 11/12/2013, με απόφαση του ενέκρινε τη μελέτη με τίτλο «Διαμορφώσεις – Πεζοδρομήσεις στην Σιαράβα» προϋπολογισμού 2.000.000€ προκειμένου να υποβληθεί πρόταση για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.

Ωστόσο δεν κατέστη δυνατή η υποβολή της στην προηγούμενη Προγραμματική Περίοδο.

Μετά την επικαιροποίηση των μελετών και του φακέλου του έργου, από την Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ιωαννιτών ο προϋπολογισμός της πρότασης με τίτλο: «Διαμορφώσεις - Πεζοδρομήσεις στην περιοχή Σιαράβα» διαμορφώνεται σε 2.747.600,00€.

Όπως εξήγησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Θανάσης Μανταλόβας η πρόταση αφορά στην παρέμβαση σε ένα ιστορικό τμήμα της πόλης, την συνοικία Σιαράβα η οποία λόγω των μικρών παρεμβάσεων που έγιναν διαχρονικά τόσο οικιστικά όσο πολεοδομικά, είναι εν δυνάμει ελκυστική για τον επισκέπτη, ενώ η ουσιαστική απουσία κίνησης αυτοκινήτων στους δρόμους της, λόγω και των ελάχιστων χώρων στάθμευσης την καθιστούν άνετη για την κυκλοφορία πεζών.

"Η ιστορικότητα της συνοικίας αλλά και η γειτνίασή της, τόσο με το κέντρο της πόλης διαμέσου της Αβέρωφ και της Μετσόβου και την γειτνίασή της με το πάρκο Κατσάρη τα παλαιά σφαγεία, όσο και με το αντίπερα τμήμα του ιστορικού κέντρου (παλαιά αγορά και Μπεζεστένια) δημιουργούν την ανάγκη για την συνολική αναβάθμισή της, αρχής γενομένης με τη διαμόρφωση των δρόμων της σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρόμους.

Η παρέμβαση στοχεύει στην αναβάθμιση μιας ιστορικής περιοχής της πόλης, την βελτίωση της προσβασιμότητας των πεζών και την λειτουργική ένωσή της με τις επιβαρυμένες από έντονες χρήσεις παρυφές της, καθιστώντας της περισσότερο ελκυστική για τον επισκέπτη", είπε στην εισήγησή του ο κ. Μανταλόβας

Κλείνοντας τη συζήτηση και μετά την ανακοίνωση του κ. Μανταλοβα για την ολοκλήρωση και του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση της Κεντρικής Πλατείας των Ιωαννίνων ο Δήμαρχος, Θωμας Μπέγκας τόνισε:

"Είναι σημαντικό πως μέσα στο 2018 έχουμε έτοιμα τρία μεγάλα και σημαντικά έργα προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Αυτό δείχνει την πρόοδο που έχουμε κάνει βάσει του σχεδιασμού που εκπονήσαμε σε ότι αφορά την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων. Μιλάμε για παρεμβάσεις που αλλάζουν όψη στον αστικό ιστό της πόλης ενώ ειδικά η ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου είναι μια αναπτυξιακή παρέμβαση με πολλαπλά οφέλη για ολόκληρο το Δήμο".

texnikaiya.ru | grazil.ru | story4baby.ru | best-to-baby.ru | sfera4auto.ru