Ξεκίνησαν πάλι οι εργασίες της Β΄ Φάσης στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Θα αποπληρωθούν από τον ανάδοχο οι επαγγελματίες της περιοχής

limani hgoumenitsaΜετά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρου Καλογιάννη και του Βουλευτή Θεσπρωτίας Αντώνη Μπέζα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτου Σιμόπουλου με τον Πρόεδρο του Εμποροβιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας κ. Αλέξανδρο Πάσχο και εκπροσώπους της αναδόχου κοινοπραξίας (ΕΛΤΕΡ) του έργου τη Β΄ Φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας.

Στη συνάντηση καθορίστηκε το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής από την ανάδοχο, των υφισταμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών της προς τους επιχειρηματίες της περιοχής.

Στη συνέχεια ακολούθησε σύσκεψη με τη συμμετοχή των κ. κ. Σταύρου Καλογιάννη, Αντώνη Μπέζα, Στράτου Σιμόπουλου και υπηρεσιακών παραγόντων, στην οποία συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου της Β΄ Φάσης αλλά και η άρση των εμποδίων (λήψη αδρανών υλικών) για την έναρξη υλοποίησης της Γ΄ Φάσης.

Κατόπιν της δήλωσης της αναδόχου κοινοπραξίας της Β΄ Φάσης ότι θα συνεχίσει την εκτέλεση του έργου και θα ανταποκριθεί στις συμβατικές της υποχρεώσεις, δεν προχωρούν οι διαδικασίες υποκατάστασής της. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, συμφωνήθηκε ότι το τέλος Απριλίου είναι μια εφικτή ημερομηνία ολοκλήρωσης του μεγαλύτερου τμήματος της Β' Φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας.

Τα έργα της Β' φάση περιλαμβάνουν:

1) Δύο νέους τερματικούς σταθμούς, από τους οποίους ο ένας θα βρίσκεται στη ζώνη Extra Schengen.

2) Συνδετήριο κρηπίδωμα μεταξύ του Πορθμείου και του Παλαιού Λιμένα και του Λιμένα Εξωτερικού μήκους 372 μ. με χερσαία ζώνη εμβαδού 35.002 μ2.

3) Δακτυλοειδή προβλήτα πλαγιοπρυμνοδέτησης μήκους 198 μ.

4) Εκβάθυνση και διαπλάτυνση του δίαυλου προσέγγισης στην είσοδο του Λιμανιού καθώς και ύφαλος κυματοθραύστη μήκους 680 μ. για την προστασία του ακρωτηρίου του Δρεπάνου από τη διάβρωση λόγω κυματισμού.

5) Λιμενική υποδομή στη μελλοντική κατασκευή του τερματικού σιδηροδρομικού πορθμείου του ΟΣΕ.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 110.000.000 ευρώ ενώ η έκπτωση που δόθηκε φτάνει το 47%. Το χρονοδιάγραμμα των έργων της Γ1' φάσης είναι 54 μήνες με την σύμβαση να έχει υπογραφεί στις 8 Αυγούστου 2011.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία η ολοκλήρωση του έργου για τον Φεβρουάριο του 2016 δεν θεωρείται ρεαλιστική. Αυτό το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Σύσκεψη και για τη χερσαία ζώνη

Ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Γεώργιος Κάτσινος, συμμετείχε στη σύσκεψη που οργάνωσε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, με θέματα που σχετίζονται με τις χερσαίες ζώνες Λιμένων Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Δήμαρχος ζήτησε να περιοριστεί ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας στο χώρο που απαιτείται για τις καθαρά λιμενικές δραστηριότητές του.

Επιπλέον ζήτησε να βρεθεί νομική λύση, ώστε ο Δήμος Ηγουμενίτσας να γίνει Φορέας Διαχείρισης και εκμετάλλευσης της χερσαίας ζώνης Ηγουμενίτσας, συμπεριλαμβανομένου του παλαιού Λιμένα (πορθμείο Κέρκυρας), των Συβότων και της Πλαταριάς.

Επικρατούσα άποψη μεταξύ των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που έχουν αναλάβει τη συγκέντρωση και αξιολόγηση προτάσεων για το μέλλον των χερσαίων ζωνών ανά τη χώρα, υπήρξε ότι οι Οργανισμοί Λιμένων οφείλουν να λειτουργούν «κοντά» στην πόλη και προς όφελος των Δήμων εντός των οποίων δραστηριοποιούνται, άποψη που ικανοποιεί το διαχρονικό αίτημα των πολιτών.

Τέλος, συμφωνήθηκε να υπάρξουν και νέες συναντήσεις σε ότι αφορά το μέλλον της χερσαίας ζώνης Ηγουμενίτσας.

texnikaiya.ru | grazil.ru | story4baby.ru | best-to-baby.ru | sfera4auto.ru