Αδιέξοδο με τα αδρανή του λιμανιού

Νέο προσωρινό φρένο στην «τρανσέρα», αλλά...

gonia

Αξεπέραστο μοιάζει το αδιέξοδο με την προώθηση της Γ΄ φάσης των έργων στο λιμάνι Ηγουμενίτσας με την περίφημη «τρανσέρα» στη θέση «Γωνιά», αφού η άλλη λύση για απόληψη αδρανών υλικών από την βελτίωση της εθνικής οδού μέχρι την Πλαταριά, δεν προχωρά. Δυο έργα που στην πορεία συνδέθηκαν με τα αδρανή, μένουν μετέωρα.

Η προ ημερών απόπειρα του αναδόχου της Γ΄ φάσης να μεταφέρει μηχανήματα και να αρχίσει να σκάβει για την κατασκευή «τρανσέρας», ώστε να πάρει τα αδρανή υλικά, δείχνει ότι η εναλλακτική λύση που, υποτίθεται, είχε συμφωνηθεί τον Μάρτιο σε σύσκεψη των εμπλεκομένων στο υπουργείο Υποδομών υπό τον τότε αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη, για απόληψη αδρανών από το υποτμήμα 1Γτου άξονα Ηγουμενίτσα-Πλαταριά («Γωνιά» -κάμπινγκ Καλάμι συγκεκριμένα), δεν υλοποιήθηκε.

Η αντίδραση δήμου και περιφέρειας στην «τρανσέρα» με την επίκληση περιβαλλοντικών προβλημάτων που θα προκύψουν, ναι μεν αποτελεί μια καθόλα σεβαστή άποψη, αλλά χωρίς αδρανή από άλλη θέση, κινδυνεύει το έργο του λιμανιού.

Ποιος θα δώσει λύση;

Κίνδυνος για τη Γ΄ φάση

Κι εκεί που τα προβλήματα αφορούσαν την Β΄ φάση (η οποία ολοκληρώνεται, τελικά), σοβαρότερα προέκυψαν για την Γ΄ φάση που έχει και στενά χρονικά περιθώρια και πρόβλημα με τα αδρανή και κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με τον ανάδοχο.

Χωρίς αδρανή υλικά η Γ΄ φάση του λιμανιού δεν προωθείται, η ανάδοχος πιθανότατα επιδιώκει να προχωρήσει τις εργασίες δεδομένου ότι το καλοκαίρι «απειλήθηκε» από το αρμόδιο υπουργείο με έκπτωση, όπως είχε δηλώσει στον απολογισμό του στα Γιάννινα, αποχωρώντας από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών ο Στ. Καλογιάννης. Έκτοτε είναι άγνωστο τι απέγινε η ... έκπτωση και τι ώθησε την ανάδοχο να επιχειρήσει να σκάψει για την τρανσέρα που αποτελεί... κόκκινο πανί για το δήμο και την Αντιπεριφέρεια Θεσπρωτίας, όπως δηλώνεται με κάθε αφορμή, όπως τώρα.

Χωρίς ένταξη, ακόμη...

Το έργο αυτό είχε δημοπρατηθεί μαζί με το τμήμα Καρτέρι-Πάργα (και τη γέφυρα Δέσπως) ως έργο προαίρεσης, όμως ακόμη δεν έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για να αρχίσει η κατασκευή και να δώσει τα αδρανή από το παραπάνω υποτμήμα και για το λιμάνι και για το ίδιο το συνολικό τμήμα του οδικού άξονα.

Οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα αυτό, που είναι απαραίτητοι για να προχωρήσει η διαδικασία, εγκρίθηκαν προ διμήνου περίπου, αλλά η ένταξη δεν έγινε ακόμη. Η Περιφέρεια Ηπείρου, φαίνεται ότι δεν επιθυμεί να το «φορτώσει» στο δικό της Πρόγραμμα και επιδιώκει να ενταχθεί στο τομεακό του υπουργείου Υποδομών (στο οποίο ήδη προτάθηκε το τμήμα Πάργα-Μεσοπόταμος), αλλά η καθυστέρηση για την ένταξη επηρεάζει και την συνολική λύση για τα αδρανή που χρειάζεται το λιμάνι.

Χωρίς να είναι ξεκαθαρισμένο τι θα γίνει με την τύχη του έργου και τον ανάδοχο, η αντίδραση του αντιπεριφερειάρχη και του δημάρχου δεν δίνουν απαντήσεις στο αδιέξοδο. Ακόμη κι αν το αναλάβει η ανάδοχος του Καρτέρι-Πάργα, μέχρι να ξεκινήσει και να παραχθούν αδρανή, το λιμάνι θα ...περιμένει.

Η ανακοίνωση Πιτούλη

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θωμάς Πιτούλης, χωρίς να αναφέρεται στην ένταξη του οδικού έργου για την απόληψη αδρανών, προχώρησε σε δήλωση στην οποία περιγράφει πως διαπιστώθηκε η απόπειρα του αναδόχου (η υπεύθυνη μηχανικός της αναδόχου απάντησε ότι προχωρούν στην εγκεκριμένη μελέτη που προβλέπει την διάνοιξη «τρανσέρας» στο σημείο, λέγοντας χαρακτηριστικά «ότι αυτές τις οδηγίες έχουν») να σκάψει στη «Γωνιά» για την τρανσέρα και η παρέμβαση του για να σταματήσει.

Όπως αναφέρει, σε επικοινωνία με τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων διασφαλίστηκε η δέσμευση ότι «δόθηκε εντολή να μην γίνει παρέμβαση στο σημείο».

Ο κ. Πιτούλης υπενθυμίζει ότι σε σύσκεψη που έχει γίνει στο Υπουργείο, όταν Υφυπουργός ήταν ο κ. Καλογιάννης συμφωνήθηκε και υπήρξαν εκατέρωθεν δεσμεύσεις ότι, «τα υλικά που απαιτούνται για την Γ1 φάση του Λιμένα θα εξορυχτούν με βελτίωση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας-Πλαταριάς από την στροφή στην Γωνιά ως το κάμπινγκ Καλάμι» ο οποίος ήταν σε προγραμματισμό.

Για την τύχη του προγραμματισμού για το οδικό έργο, δεν αναφέρει κάτι ο αντιπεριφερειάρχης.

Καταλήγοντας ο κ. Πιτούλης διαμηνύει, «δεν πρόκειται προσωπικά να ενδώσω σε τυχόν ενέργειες της αναδόχου εταιρείας για την Γ1 φάση του Λιμένα ή άλλων, στο να προχωρήσουν στην εξόρυξη υλικών στο σημείο της «περιβόητης τρανσέρας» και θα πράξω ότι χρειαστεί για να μην συντελεστεί ένα τέτοιο περιβαλλοντικό έγκλημα».

Παρέμβαση Κάτσινου

O Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Γεώργιος Κάτσινος, βρίσκονταν στην Αθήνα όταν έγινε η απόπειρα και συναντήθηκε με την επιβλέπουσα αρχή του έργου ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων.

Ο κ. Κάτσινος μάλιστα ζήτησε άμεσα συνάντηση όλων των εμπλεκομένων, με σκοπό να δοθούν λύσεις στα προβλήματα, τόσο της Γ' Φάσης του λιμανιού και της τρανσέρας, όσο και του υποτμήματος 1Γ Ηγουμενίτσα-Πλαταριά, που είναι δημοπρατημένο με προαίρεση στο Τμήμα Καρτέρι-Πάργα.

Ο Δήμαρχος μετέφερε για μία ακόμη φορά την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας, που είναι αντίθετο στη διάνοιξη τρανσέρας και προτείνει βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου και λήψη υλικών απ' το υπότμημα 1Γ.

texnikaiya.ru | grazil.ru | story4baby.ru | best-to-baby.ru | sfera4auto.ru