Στο τραπέζι η σύνδεση της Κοζάνης με την Ηγουμενίτσα

Επανέρχεται η σιδηροδρομική Εγνατία

Treno 2P CasaraltaΗ ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Μακεδονία μέσω της σύνδεσης της Κοζάνης με την Καλαμπάκα και την Ηγουμενίτσα συζητήθηκε σε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίστηκε η δρομολόγηση όλων των απαιτούμενων διαδικασιών για την κατεδάφιση των δύο γεφυρών του ΟΣΕ στην πόλη της Κοζάνης, και εν συνεχεία για την ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού Δικτύου.

Ειδικότερα δρομολογούνται:

1. Η άμεση κατεδάφιση των δύο γεφυρών στις παρυφές της πόλης της Κοζάνης με τις μελέτες που συντάσσει η ΑΝΚΟ Α.Ε.

2. Η προοπτική μεταφοράς του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Κοζάνης και η διασύνδεσή του με την Καλαμπάκα και την Ηγουμενίτσα.

3. Ο ορισμός νέας συνάντησης μεταξύ του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, των Διαχειριστικών Αρχών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, του δήμου Κοζάνης και της ΑΝΚΟ Α.Ε., για εξειδίκευση του θέματος ανάπτυξης του Σιδηροδρόμου.

Η σύσκεψη αυτή έρχεται ως συνέχεια της πρότασης που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ για την ένταξη του έργου-«φάντασμα», του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, στο νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, με προϋπολογισμό σχεδόν 2,5 δισ. ευρώ. Πρόσφατα η ολομέλεια του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου άναψε το πράσινο φως σε έργα σιδηροδρομικών υποδομών, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ για ολοκληρωμένες προτάσεις των κρατών-μελών. Τον Μάρτιο του 2013 υποβλήθηκαν από τον ΟΣΕ σχέδια προτάσεων χρηματοδότησης μελετών και σύνταξης τευχών δημοπράτησης για τις νέες μονές σιδηροδρομικές γραμμές Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα (16 εκατ. ευρώ) και Καλαμπάκα - Κοζάνη (7 εκατ. ευρώ) στο πλαίσιο του προγράμματος εργασιών διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Αυτές τις μέρες λοιπόν φαίνεται ότι ξεκινούν πιο έντονα οι διεργασίες για το συγκεκριμένο έργο που θα αναβαθμίσει κι άλλο το ρόλο που παίζει σήμερα η Ήπειρος στις εθνικές και διεθνής μεταφορές μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας αλλά και της Εγνατίας.

Η σιδηροδρομική Εγνατία αναλύεται στα εξής τμήματα:

1. Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα, ολοκληρώνοντας τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσα - Βόλος.

2. Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Αντίρριο/Ρίο - Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας.

3. Καλαμπάκα - Κοζάνη, που συνδέει τη Βόρεια με την Κεντρική Ελλάδα, ολοκληρώνοντας το σιδηροδρομικό διευρωπαϊκό δίκτυο στο ελληνικό έδαφος.

Το έργο αφορά άμεσα τους 1,5 εκατομμύριο κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχεται. Επιπλέον με το δυτικό σιδηροδρομικό άξονα διασυνδέεται το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το ιταλικό και μέσω αυτού με το υπόλοιπο της Ευρώπης.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 07 Οκτώβριος 2014 12:20

texnikaiya.ru | grazil.ru | story4baby.ru | best-to-baby.ru | sfera4auto.ru